Avatar billede jariber Nybegynder
30. april 2006 - 16:52 Der er 3 kommentarer

send vars til flash uden php siden reloader

hej jeg sidder og prøver at lave en php med et bg_img lavet i flash med en del actionscripting og jeg kunne godt tænke mig at tilføre nogle variabler
til denne film men uden at hele php siden skal genindlæses.

variablerne skal sendes til flash når jeg klikker
et link og skiftes når jeg klikker et andet.

jeg har prøvet noget fscommand og java men jeg kan ikke få flash til at genkende variablerne og bruge dem.

hvad gør jeg !!!!
Avatar billede stephanryer Nybegynder
01. maj 2006 - 20:26 #1
Trr ikke du kan sende variablerne til flash-filen. Du bliver vist nød til at reloade php-filen og danne nye paramatre i flash-tag'et.

Alternativet er at lave noget asynkront javascript, hvor der kaldes en php-side fra javascript som updatere noget som flash så hele tiden undersøger om er skiftet.

Håber det giver mening :)
Avatar billede jariber Nybegynder
04. maj 2006 - 13:25 #2
ok jeg tror jeg forstår hvad du siger

men jeg mener at have set at man kan styre sine movie clips fra en statisk side vha. javascript og fscommand men jeg kan bare ikke få det til at virke med fscommand "setvariabel" men det er sikkert bare en syntax fejl
Avatar billede stephanryer Nybegynder
04. maj 2006 - 13:26 #3
Hmmm, synes det lyder underligt hvis man, mens flash-filen kører kan kommunikere og direkte give inputs udefra uden at flashfilen selv skal "spørge" efter dem. Men kan selvfølgelig være jeg bare er uviden :)