Avatar billede marsch Nybegynder
28. april 2006 - 13:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

VB Rapport udskrivning

Vi skal have udskrevet en rapport udfra nogle opsatte kriterier udfra en form.

Er lidt blanke, da vi ikke er erfarne i VB og SQL!!
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2006 - 13:31 #1
Hvad havde i forestillet jer!~)
Avatar billede marsch Nybegynder
28. april 2006 - 13:36 #2
Det er bare mest nogle kommandoer, der er nogle felter vi har lavet i en form hvor der er nogle søge felter. Disse skal søge i en eksisterende database, resultatet som vi vil have frem på skærmen.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2006 - 13:38 #3
Lav en forespørgsel, vælg den/de relevante tabeller, sæt kriterier for de enkelte felter til eks. forms!NavnPåFormular!NavnPåSøgefelt

Så generer en autorapport, hvor i vælger forespørgslen som kilde, slut!~)
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2006 - 13:44 #4
Så skal i selvfølgelig generere en knap på formularen, som åbner formularen. Vær opmærksom på at hvis i åbner rapporten i normalvisning, så kommer den ikke på skærmen, men bliver skrevet ud!~)
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2006 - 13:45 #5
Så skal i selvfølgelig generere en knap på formularen, som åbner rapporten.

Skal der jo stå...
Avatar billede marsch Nybegynder
28. april 2006 - 13:49 #6
Vi er lidt tunge!
Hvad mener du helt precist med "forms!NavnPåFormular!NavnPåSøgefelt"
Kan du ikke komme med et eksempel?
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2006 - 13:59 #7
I har åbnet databasen mens i holdt SHIFT nede og så har i valgt forespørgsler..
Her vælger i opret en forespørgsel i designvisning.
Så bliver i først spurgt om hvilken/hvilke tabeller, som indeholder de data i vil have frem. Så vælger i dem og hvis der er mere end en, så skal der selvfølgelig "trækkes" en forbindelse mellem dem. Herefter vælger i de felter, som i vil have med i rapporten. Hvis der så er et eller flere felter, som i vil afgrænse på så går i ned i den linie, som hedder kriterie. Hvis i nu havde en formular, som hedder Formular1 og et felt, som hedder kundenr. Så skriver i under kriterie for kundenr (i forespørgslen):
[Forms]![Formular1]![Kundenr]
I laver så de kriterier i har på jeres formular og så er forespørgslen færdig. Den nemmeste måde at se om den virker er at have formularen åben med nogle indtastninger i for så kan i vælge tabelvisning i forespørgslen og se hvilke data, som den har fundet.
Når i er tilfredse, så gemmer i forespørgslen og genererer en autorapport, hvor i vælger forespørgslen, som kilde!~)
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2006 - 14:08 #8
P.s. Hvis i får problemer med at der er for mange hits når i vælger tabelvisning, så højreklik i designvisning i det område hvor tabellerne er og vælg egenskaber og sæt unikke værdier til ja!~)

Jeg kigger forbi senere...
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2006 - 09:30 #9
Kan i få det til at virke?~)
Avatar billede marsch Nybegynder
01. maj 2006 - 09:40 #10
Vi er igang med det og er faktisk kommet lidt videre takket være dig!!
Vi kigger på det i morgen igen!

Tak for den hurtige det hurtige svar!
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2006 - 11:14 #11
Hvordan går det?~)
Avatar billede marsch Nybegynder
30. maj 2006 - 10:02 #12
Vi har fået det lavet tak for hjælpen
Avatar billede marsch Nybegynder
30. maj 2006 - 10:03 #13
Du får lige et svar
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2006 - 23:32 #14
!~)