Avatar billede magnus_dreyer Nybegynder
20. april 2006 - 01:49 Der er 4 kommentarer

IBM Thinkpad 770x bios opgradering med dødt batteri.

Hej,
Jeg har et problem med at opdatere bios idet installeringprogrammet fra IBM ikke vil tillade at dette gøres på dødt batteri. Jeg har prøvet med flere boot disketter fra bootdisk.com f.eks dos , win95, win 98, me osv. men de giver alle en fejl 9990305. Boot rækkefølgen i bios har jeg sat til kun diskettedrev, for at undgå at den starter debian op (som er det eneste styresystem jeg har kunnet installere) hver gang jeg forsøger med en bootdisk. Jeg kan kun undre mig over hvordan de har fået installeret et styresystem på maskinen oprineligt?
For klarheds skyld: Den kan godt starte Bios opdaterings programmet fra diskette.
Er der nogen der har et tip, evt. til hvordan jeg kan få maskinen til at tro at der er et opladet batteri i?
Der er 5 forbindelser på batteriet, hvor der udfor no.1 står + og udfor nr.4 står - . Hvis der er nogen der har et sådan batteri og et voltmeter vil jeg gerne have spændingerne på de resterende ben. Så vil jeg prøve at genskabe dem med ekstern strømforsyning. Jeg går udfra at der en reference spænding på et af benene for at indikere om batteriet er opladet.
Batteriet har FRU P/N 02k7019.
Alle andre løsningsforslag vil også blive værdsat.
Mvh
Magnus
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. april 2006 - 08:45 #1
Avatar billede magnus_dreyer Nybegynder
20. april 2006 - 15:36 #2
Det kan godt være at siden hedder billige batterier meeen.. 1.265,50 dkr
Avatar billede huset Praktikant
20. april 2006 - 15:49 #3
Mobile batterier koster kassen
Avatar billede huset Praktikant
31. marts 2007 - 08:25 #4
Er tiden moden til feedback eller en afslutning?