Avatar billede sonzi Nybegynder
19. april 2006 - 12:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Platikmasse, til modelarbejde

Jeg søger et materiale til at bygge med..
Spec.:
Materialet skal være en form for plastik
det skal bruges, hovedsageligt, til at bygge custom-kabinetter
til computere.
materialet skal være let at arbejde med, f.eks. flydende eller blødt, og skal, efter en proces, blive hårdt og stærkt.

eks.
Jeg forestiller mig at jeg laver en grundform i sprayskum, og skærer det ud med en skarp kniv.
Derefter skal plasten "ligges" på, eller sprøjtes på eller hvad det nu blir'.
og tilsidst skal der så foregå en hærdning alt efter hvilket materiale det bliver...

Er der mon nogen som kender til et materiale som kunne have disse egenskaber, f.eks. et hobbymateriale el.lign.

så gir' jeg 100 point.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. april 2006 - 12:20 #1
Umiddelbart ville jeg sige glasfiber....

Men jeg kan ikke lige finde links til, hvor man kan købe det...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. april 2006 - 12:22 #2
Der står lidt i denne tråd: http://www.kandu.dk/Spg6880.aspx
Avatar billede dkshero Nybegynder
19. april 2006 - 17:23 #3
evt. plastik padding
Avatar billede drbean Nybegynder
20. april 2006 - 10:50 #4
Glasfiber kan du købe i næsten alle butikker der handler med bådting. Du skal dog være opmærksom på det er noget giftigt stads der sviner, så du er nød til at have et værksted, eller kunne stå uden for, for at arbejde med det.
Avatar billede sonzi Nybegynder
25. marts 2007 - 01:17 #5
svar
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. marts 2007 - 09:24 #6
Det var ikke meget feedback. Jeg håber da du kunne bruge vores råd??