Avatar billede sunweb Nybegynder
18. april 2006 - 13:19 Der er 11 kommentarer

Strømforsyning

Hejsa,

Jeg har en shuttle pc 3000 p4 købt samlet og færdig, jeg har så idag købt en 250 gb harddisk mere, og smidt den i. Så går mit spørgsmål på om min strømforsyning er for lille, den er kun på 300W???

Computeren finder nemlig ikke den nye harddisk.

Tak for hjælpen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
18. april 2006 - 13:21 #1
Det har ikke noget med din PSU, at gøre, du skal klargøre disken i diskhåndtering. Den skal også være jumpet rigtigt.
Avatar billede combo Nybegynder
18. april 2006 - 13:31 #2
300w ingen problem, men har du chekket om kabler jumpers osv. sidder korrekt?
Avatar billede serverservice Praktikant
18. april 2006 - 13:43 #3
enig med de andre - her en forklaring på jumpersetting http://www.mkdata.dk/pctutor/hardware/modul5b4.htm
Avatar billede lp-freak Nybegynder
18. april 2006 - 17:01 #4
Du skal formegentligt ind i enhedshåndtering og formatere din harddisk fra fat til ntfs.
Avatar billede peet49 Nybegynder
18. april 2006 - 17:03 #5
lp_freak->> Sikke noget vås.
Avatar billede lp-freak Nybegynder
18. april 2006 - 17:10 #6
ikke enhedsformatering, men computer administation, og så noget jeg ikke kan huske, tror det hedder diskhåndtering. Min disk virkede ikke før jeg formaterede den fra fat.
Avatar billede peet49 Nybegynder
18. april 2006 - 17:13 #7
Der skal oprettes en partition og derefter formateres, der er fra fabrikken ingen formatering af disken, heller ikke i fat.
Avatar billede lp-freak Nybegynder
18. april 2006 - 17:15 #8
okay, så fattede jeg ikke meget af det jeg gjorde ^^ Men den sakl da ende med at være ntfs, right?
Avatar billede sunweb Nybegynder
18. april 2006 - 22:12 #9
Hejsa,

Jeg har fundet problemet. Det var fordi den selvfølgelig kørte RAID, så det skulle sættes rigtigt op.

Men tak for jeres svar!!
Avatar billede serverservice Praktikant
18. april 2006 - 22:40 #10
Nå vi burde have spurgt om det var en sata disk - ja der kan man se hvad info kan gøre...
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. maj 2007 - 12:25 #11
Husk at lukke