17. april 2006 - 13:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Anlæg med kun 5 højtalerudgange

Hej,
Jeg har to rum: Det ene er fjernsynsrum, det andet arbejdsværelse.
I fjernsynsrummet har jeg mit tv og anlæg. Anlægget har fem udgange, hvilket er nok til fin surroundsound. Derfor er alle fem højtalere placeret inde i fjernsynsværelset.
Når jeg holder fest, vil jeg gerne være i stand til også at spille musik inde på arbejdsværelset. Jeg har dog ikke i sinde, at flytte højtalerne hver gang dette sker. Er det muligt at placere 2 højtalere inde i arbejdsværelse og på en eller anden måde få dem tilsluttet til anlægget samtidig med, at alle de øvrige fem højtalere spiller?

På forhånd tak!
Avatar billede c-holst Novice
17. april 2006 - 13:31 #1
en måde jeg bruger, som minder lidt om din.
ved min computer kælderen har jeg en gammeldags forstærker tilsuttet, hvortil jeg har to højtalere tilsluttet. fra denne går et audiokabel til stuen, hvor jeg tilslutter til min anden anden radio, via en lydindgang, så jeg kan spille lyden fra min pc i stuen.

en gammel forstærker kan du sikkert finde billigt
2 højtalere det samme
et audiokabel af passende længde, koster heller ikke meget.

hos mig giver det et tilfredsstillende resultat

håber du forstår min pointe
17. april 2006 - 23:30 #2
Okay, tak for hjælpen. Har lige smidt en gammel forstærker ud. FUCK!
Nå, godnat!