Avatar billede tkl0983 Nybegynder
13. april 2006 - 00:15 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Ny pc uden signal på skærmkort??

Hej jeg står i den MEGET uheldige situation, af at havet købt en ny computer.

Bestilte fredag d. 31 marts en ny computer, dette gik jo "næsten" smertefrit. Da jeg så forventede at have min nye maskine Tirsdag, men fik den ikke samt en leverandør (pc-husets vare kom aldrig)

Fredag d. 7 fik jeg så købt de sidste ting følgene:

Bundkort: Asus p5wd2 med intel chipset:955x
CPU: Intel Pentium D 920 2.8 Ghz med 4 Mb level 2 Cache
Grafikkort: Asus Exstreme N6600GT
Ram: Geil ddr2-533MHZ CL=4-4-4-12

Var virkelig glad indtil jeg skulle starte den, der var intet signal på vga udgangen. Der var ingen BIB fejl kode da den startede, pillede ramene og startede igen for at teste om min pc-speaker virkede hvilket den gjorde.

Dernæst prøvede jeg at sætte en adapter på DVI udgangen, for at prøve den men stadig uden signal. prøvede også på s-vhs, som der ej heller var signal igennem på. Prøvede så den anden Pci-Express port stadig uden held, til sidst har jeg så prøvet med et gammelt pci graffikkort men uden held stadig intet signal.

Derefter gik turen til forhandleren (pc-netto, sidste gang jeg handler hos dem pga. deres håndtering af ombytning), ville have mit graffikkort samt bundkort ombyttet, der var en lille bule på et lille shield på graffikkortet som havde været der fra start af.

PC-Netto sendte derefter tingene til Midt-data som er deres nye ejere for at få det krediteret, for jeg jeg så kunne få det igen. Det lykkedes så idag d. 13 april, hvorefter jeg kom hjem prøvede lykken igen men præcist samme fejl.

Konklusion:
1: Enten må der være fejl på en sending Asus bundkort
2: Fejl på min CPU, burde der ikke at være da Intels nye kerner kan klare MEGET. Skal dog siges jeg har passet rigtigt godt på den.

Nogen ideer for hvad dette problem kan være ?

Hurtig opsumering:
Intet signal på vga udgangen, ingen BIB som kan fortælle mig hvor fejlen er.

Håber på nogle hurtige svar :-S

God Påske til alle
Avatar billede pinball Nybegynder
13. april 2006 - 00:22 #1
er det en du selv har samlet?
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2006 - 00:32 #2
diverse stik til HD mm vender rigtigt ?

iøvrigt:
Ros til forhandleren hvis de har leveret idag den 13. april inden kl. 00:15 :-)
Avatar billede tkl0983 Nybegynder
13. april 2006 - 00:34 #3
Jeg har selv samlet den, det skal dog siges at jeg arbejder som administrator.

Jeg har ikke gidet at sætte ide/sata kabler i endnu, der bør kunne komme signal igennem alligevel.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
13. april 2006 - 01:01 #4
3 forslag:
-reset dit bios med clear cmos-jumperen på bundkort
-prøv skiftevis med kun 1 ramklods, hvis der sidder to i PC lige nu.
-har du husket ALLE kabler imellem PSU og bundkort?

Har du mulighed at prøve med en anden PSU?
Avatar billede tkl0983 Nybegynder
13. april 2006 - 01:39 #5
Jeg har Resetet min Bios
Nu har jeg prøvet en anden PSU uden held.
Alle kabler sidder som de skal

Stadig intet signal....

Er der nogen der har oplevet at en cpu der er fejl på opfører sig sådan ?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
13. april 2006 - 02:15 #6
Tror bare ikke, det skulle være en defekt CPU.
For gl. bios version måske?
Hmm..jeg ved det ikke "her og nu". Måske finder du nyttige infos her:
http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx
Avatar billede gl.k. Nybegynder
13. april 2006 - 02:17 #7
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2006 - 06:43 #8
Har du husket at montere det extra strømkabel (4 pins - 12 volt) som de fleste bundkort kræver i dag
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2006 - 10:39 #9
Sidder der ikke en strømtyv i røven af det grafikkort som skal monteres strøm til??

Lyser dioden på bundkortet?

Sidder dine RAM i de/den korrelte DIMM?
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2006 - 10:49 #10
korrelte = korrekte

Ved flere med dette bundkort, har haft problemer med forkerte RAM.

Citat fra din manual:

This motherboard does NOT support memory modules that is made op of 128MB chips or dobbelsided x16 memory modules.
Avatar billede heltfin Nybegynder
13. april 2006 - 10:53 #11
Avatar billede heltfin Nybegynder
13. april 2006 - 10:54 #12
P5WD2 Premium BIOS 0606
Fix CrashFree fail issue with ECC DRAM
Fix WinXP can't be installed from a PX-716SA SATA DVD-RW drive in AHCI mode.
Fix ECC initial incorrect
Adjust low threshold of CPU fan.
Support ATI CrossFire technology.
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2006 - 13:06 #13
og hvilken fejl retter opretters?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. april 2006 - 19:35 #14
Prøv lige at se om du kan finde bios chippen på bundkortet. Normalt sidder der en mærkat på, der fortæller hvilken version bios der er i bundkortet.

Din cpu er jo først understøttet fra version 0301 og op.
Avatar billede tkl0983 Nybegynder
16. april 2006 - 02:00 #15
Har fundet ved siden af navnet på mit bundkort at der står REV: 1.0.2

Burde det ikke være det ?

For så er problemet lokaliseret :-S
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. april 2006 - 02:04 #16
Det kommer an på hvor du fandt det mærke. Hvis det var på selve bundkortet er det revisionen på selve "printet" og der er din cpu understøttet i alle versioner.

Var det på en af de sorte "lakridser" er det biosversionen.
Avatar billede tkl0983 Nybegynder
16. april 2006 - 02:13 #17
Der står intet på Biosen, :-S

Har prøvet at hive min cpu af, og starte igen, stadig uden nogen lyd og samme symptomer ?
Avatar billede tkl0983 Nybegynder
16. april 2006 - 02:18 #18
på biosen står der:

Winbond
w39v080fapz
518ldfa

Der er et blåt kryds hen over biosen såå det er næsten umuligt at læse
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2006 - 08:19 #20
"Har prøvet at hive min cpu af, og starte igen, stadig uden nogen lyd og samme symptomer ?"

UHH!
Du husker frisk pasta i et meget tyndt lag hver gang du gør dette ikke??
Avatar billede tkl0983 Nybegynder
16. april 2006 - 11:57 #21
Jo da husker jeg da....
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2006 - 20:25 #22
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden
Avatar billede tkl0983 Nybegynder
30. april 2006 - 20:28 #23
Sorry har helt glemt denne tråd.....

Har leveret udstyret tilbage og venter nu på jaaaaa pengene der er intet sket siden d. 10... så hold jer væk fra pc-netto!!!!
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2006 - 10:28 #24
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??
Avatar billede tkl0983 Nybegynder
14. august 2006 - 15:07 #25
smed den i hovedet på pc-netto skal aldrig handle med dem mere!!!!

har dog lige købt en anden ny og virker perfekt uden problemer...
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. august 2006 - 20:03 #26
ok...
PC-Netto kører samma politik som Midt-Data - er de så også på din liste du ikke handler med mere?

Tit går det i kage, over ting som folk glemmer at reklamere over:
//En ny vare har været åbnet
//En vare har en bule
//en vare er pakket pænt ned, men cdrom har en ridse

Kunne blive ved, men i 95% af tilfældende med erfaringer med dårlige handler er det kunden der ikke er klar over hvad man gør, men bare tager imod varerne ukritisk.

(Du kan sikkert ikke bruge det, men nu er det skrevet ;))
Avatar billede tkl0983 Nybegynder
14. august 2006 - 20:16 #27
Jamen de er jo nok gode til nogle ting, men tør ikke binde af med dem mere.

Da deres support ikke engang kunne give et kompetent svar, samt at der gik ret lang tid før jeg fik mine penge igen. Syns faktisk også at behandlingen var ret dårlig derinde, erindre en peter mener jeg han hed efter jeg havde været der 2 gang for at aflevere ting så han mig og gik ud bagved og kom først meget lang tid efter det er dårlig service.

nå nok om det. handler bare ikke hos dem mere og burde andre heller ikke. i normale butikker får man pengene tilbage med det samme det gør man ikke der dvs man har masser af penge flydene.
Avatar billede tkl0983 Nybegynder
24. august 2006 - 12:08 #28
ingen svar, har selv løst dette
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. august 2006 - 20:30 #29
Hvordan?