Avatar billede keldolsen Nybegynder
12. april 2006 - 20:52 Der er 6 kommentarer

Problem med Windows Movie Maker

Hej
Jeg er den lykkelige ejer af en Plextor Convert X videokonverter.
Den virker perfekt sammen med det medfølgende program som hedder WinDVD Creator 2.
Samtidig fungerer den fint med et program fra Nero som hedder Nero Vision.
Men det ærgrer mig at jeg ikke kan få Windows Movie Maker til at fungere.
Her får jeg at vide at der ikke blev registreret nogen videohentningsenhed.
Hvad kan der være galt?
Jeg kører med Win. XP.
12. april 2006 - 22:29 #1
PS: Hvis der ikke kommer noget brugbart så hop evt. til
http://www.windowsmoviemakers.net/forums/
Avatar billede keldolsen Nybegynder
14. april 2006 - 19:02 #2
Hej
Tak for kommentar.
Jeg tror ikke problemet ligger i Windows Movie Maker.
Jeg har hentet en prøveversion af Pinacle studio 10.
Den opfører sig på samme måde som Movie Maker.
Jeg får at vide at der ikke kan findes en videohentningsenhed.
Det er bare mærkeligt at Nero Vision samt WinDVD kan finde enheden.
Mon det kan skyldes at Videokonverteren er ekstern og kører på USB, og at dette måske kræver speciel understøttelse fra programmet.
01. maj 2006 - 09:07 #3
Status ???
Avatar billede keldolsen Nybegynder
02. maj 2006 - 19:17 #4
Status?
Jeg har ikke selv kunnet finde hjælp.
Jeg holder spørgsmålet åbent lidt endnu, der må være flere end mig det har det problem.
Faktisk har jeg fundet ud af at problemet er det samme med andre mærker af Convertere der kører på USB. De kan som regel kun køre på det program som følger med.
Man skulle bare tro at det findes en opdatering eller en opdateret driver som løser problemet.
Avatar billede trav4u2 Novice
05. maj 2006 - 23:06 #5
Har du prøvet det her:
---------------------------------------------------
This is a known issue in Windows Movie Maker. Video might not be captured successfully when you capture video from a DV camera that is a USB Video Class (UVC) device and is connected to your computer using a USB 2.0 connection. This issue primarily occurs when you press and hold down the fast forward or rewind buttons that appear in the DV camera controls area in the Video Capture Wizard in Windows Movie Maker.

To workaround this issue and capture video, do the following in the Video Capture Wizard:

1. Make sure your DV device is connected to a USB 2.0 port, and then set the camera mode to play recorded video (often labeled VTR or VCR on a DV camera).

2. On the File menu, click Capture Video.

3. On the Video Capture Device page, in Available devices, click the DV camera.

Note If you have only one video device installed on your computer, this wizard page is not displayed, and you can go to the next step.

4. In the Enter a file name for your captured video box, enter a file name for your captured video file. Then, in the Choose a place to save your captured video box, select the location where you want your video to be saved or click Browse to select a location.

5. On the Video Setting page, select the video setting you want to use for capturing video and audio.

6. On the Capture Method page, click Capture parts of the tape manually.

7. Locate the video and audio you want to capture from your tape by using the controls on your DV camera.

Note Do not use the fast forward or rewind buttons that appear in the Video Capture Wizard in the DV controls area.

8. To begin capturing video, click Start Capture.

The tape plays automatically and capturing begins.

9. When the tape reaches the point at which you want to stop capturing, click Stop Capture.

10. Repeat steps 7 through 9 for each part of the video tape you want to capture.

11. When you have finished capturing, click Finish to close the Video Capture Wizard.

The captured content is imported into a new collection with the same name as the specified video file.
---------------------------------------------------
Fra http://www.microsoft.com/windowsxp/using/moviemaker/21/faq.mspx#EMOAC
Avatar billede keldolsen Nybegynder
11. maj 2006 - 21:10 #6
Hej trav4u2
Jeg siger mange tak for dit forsøg.
Jeg har har været igennem det hele uden resultat.
Min konklussion er, at det kun kan være et driver problem.
Windows Movie Maker kan åbenbart ikke køre på den driver som følger med Converteren.
Grunden til at jeg tror det er driveren er en fejlmeddelelse fra Windows Movie Maker som skriver følgende: "Kan ikke finde enheden, har du husket at forbinde computeren med kablet"
JA! det har jeg, WinDVD kan sagtens finde enheden.
Jeg er nok nødt til at opgive Windows Movie Maker.