Avatar billede tlyngej Nybegynder
07. april 2006 - 18:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flere webservere bag en offentlig IP adresse

Jeg har læst at det burde kunne lade sig gøre at offentligøre flere webservere bag en ISA 2004, med kun é offentlig IP adresse, men jeg kan ikke få det til at fungere. Når jeg prøver at offentligøre en server bag min test-opstilling, får jeg fat på den hjemmeside der ligger på ISA-serveren.

Nogen gode bud på hvad jeg mangler at konfigurerer?
Avatar billede langbein Nybegynder
10. april 2006 - 17:03 #1
Kjenner egentlig bare til dette fra Linux verden, men normalt så finner man jo noenlunde de samme funksjonene også hos MS.

Helt generelt så skulle man vel ha valget mellom å bruke en ip forwarding eller en front proxy / Reverce proxy eller hva man nå vil kalle det.

Ved bruk av ip forwarding så vil man hurtig være avhengig av at de interne serverne kjører hver sin port, eller at de i hvert fall er tilgjengelig på hver sin port utad, for eksempel 80,81.. osv.

ISA server skal støtte prinsippet med front / reverce cache og her skulle alle serverne kunne være tilgjengelig eksternt på den samme IP og samme port:

http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/sppt/wss/revproxy.mspx
Avatar billede dehaas Nybegynder
16. juli 2006 - 15:28 #2
Hej,

Det kan du sagtens. ISA-serveren kan sortere efter DNS-navnet på siden. Hvis der fx. kommer en forespørgsel på http://www.test.dk til ISA-serven kan sende til en bestemt webserver.

Du skal bruger 'Publish Webserver'-reglen.
Avatar billede tlyngej Nybegynder
16. juli 2006 - 18:12 #3
Jeg har også accepteret svaret ;-)

Men tak ellers....