Avatar billede sn0wflake Nybegynder
05. april 2006 - 19:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Merge to tabeller

Dette spørgsmål burde være nemt for jer eksperter. Jeg har to identiske tabeller med forskelligt indhold. Hvordan kombinerer/fletter jeg dem til én tabel? Da det foregår på MS SQL Server 2000 er der ingen problemer i at bruge virtual tables eller stored procedures.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. april 2006 - 19:23 #1
hvis de bare skal stables under hinanden er det jo nemt med en INSERT UNION SELECT

men hvis du har primary keys som skal justeres og enkelte duplikater som kun skal
med en enekelt gang saa er det straks vanskeligere - du skal nok have lavet et
konverterings program til det
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. april 2006 - 19:26 #2
brug sql data compare:
www.redgate.com
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. april 2006 - 19:26 #3
skulle være :
http://www.red-gate.com/
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
05. april 2006 - 20:20 #4
Jeg skal bruge det sammen med C#/ASP.NET og tabellerne er på en måde ikke afhængige af primærnøgler. Hele problemet cirkler om at jeg skal have udsendt en nyhedsliste til brugere hvor deres email findes i to tabeller. Jeg vil så undgå at de modtager dubletter. Men jeg vil da undersøge UNION parametren da jeg ikke har tænkt på den. Vender tilbage ASAP men yderligere forslag er selvfølgelige velkomne.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
06. april 2006 - 10:13 #5
Du har reddet min dag arne_v :D Mange tak!
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
06. april 2006 - 10:13 #6
Smid lige et svar arne_v så du kan få dine points.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2006 - 13:22 #7
ok