Avatar billede donslund Nybegynder
02. april 2006 - 14:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tegne en spiral

Hvordan pokker tegner jeg en spiral 3D i AutoCad?

Jeg kan jo tegen en torus, men hvordan får jeg den åbnet, så den kan bruges som del af en spiral?
Avatar billede sorensfar Nybegynder
03. april 2006 - 18:58 #1
Jeg har "sakset" flg.:
To draw a spiral curve use the 3DSPIRAL function in the SPIRAL.LSP utility - can be downloaded from www.xanadu.cz/download.

If you need a 3D coil (spring) as a solid body (model), draw a circle (or another profile) and extrude it along the 3D spiral trajectory using the _EXTRUDE command. Or use the SOL_SPRING function in the LSP archive as above (sol_spring.lsp).

Since AutoCAD 2007 you can also use the HELIX command.

Jeg kan huske, at spiral.lsp var med indtil acad2000 som ekstramateriale, og virkede udmærket. Brugte den selv til en kornsnegl i 3d.
Avatar billede sorensfar Nybegynder
03. april 2006 - 19:00 #2
:)

Jeg havde nu faktisk tænkt mig, at det skulle kunne gøre det ud for et svar.

c",)