Avatar billede zib Nybegynder
01. april 2006 - 23:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

fejl i opret bruger

den vil ikke oprette bruger den kommer ikke med nogle fejlemedlinger

<?
session_start();
    $side = "..";
    require "$side/includes/conf.php";
    require "$side/includes/top.php";

echo"Alle med <font color='red'>*</font> skal udfyldes";
echo"<form action='opret_bruger.php' method='post'>";
echo"<table width=90%' align='center' class='side-body'>";
echo"<tr>";
echo"<td width='35%'>Brugernavn</td><td width='55%'><input type='text' name='brugernavn' class='input2'></td><td width='30%'></td><td width='10%'><font color='red'>*</font></td>";
echo"</tr>";
echo"<tr>";
echo"<td width='35%'>Password</td><td width='55%'><input type='password' name='password1' class='input2'></td><td width='30%'></td><td width='10%'><font color='red'>*</font></td>";
echo"</tr>";
echo"<tr>";
echo"<td width='35%'>Gentag password</td><td width='55%'><input type='password' name='password2' class='input2'></td><td width='30%'></td><td width='10%'><font color='red'>*</font></td>";
echo"</tr>";
echo"<tr>";
echo"<td width='35%'>E-mail</td><td width='55%'><input type='text' name='mail' class='input2'></td><td width='30%'></td><td width='10%'><font color='red'>*</font></td>";
echo"</tr>";
echo"<tr>";
echo"<td width='35%'>Fornavn</td><td width='55%'><input type='text' name='fornavn' class='input2'></td><td width='30%'></td><td width='10%'></td>";
echo"</tr>";
echo"<tr>";
echo"<td width='35%'>Efternavn</td><td width='55%'><input type='text' name='efternavn' class='input2'></td><td width='30%'></td><td width='10%'></td>";
echo"</tr>";
echo"<tr>";
echo"<td width='35%'>Website</td><td width='55%'><input type='text' name='webside' class='input2'></td><td width='30%'></td><td width='10%'></td>";
echo"</tr>";
echo"<tr>";
echo"<td width='35%'>Fritekst</td><td width='55%'><textarea class='textarea1' name='fritekst'></textarea><td width='30%'></td><td width='10%'></td>";
echo"</tr>";
echo"<tr>";
echo"<td width='35%'></td><td width='55%'><input type='submit' name='submit' value='Opret Bruger' class='input1'><td width='30%'></td><td width='10%'></td>";
echo"</tr>";
echo"</table>";

if (isset($_POST['submit'])) {

if($_POST['brugernavn'] == ""){
echo"Du Skal Skrive Et Brugernavn";
}elseif($_POST['password1']== ""){
echo"Du Skal Skrive Et Password";
}elseif($_POST['mail'] == ""){
echo"Du Skal Skrive Din E-mail";
}elseif($_POST['password1'] != "$_POST[password2]") {
echo"De To Passwords Matcher Ikke";
}elseif(!preg_match("/^([\w|\.|\-|_]+)@([\w||\-|_]+)\.([\w|\.|\-|_]+)$/i", $_POST['mail'])) {
echo"E-mail er ugyldig";
}else{
$resultat = mysql_query("select * from mitho_brugere where email = '$_POST[mail]'");
if(mysql_num_rows($resultat) == "1") {
echo"Der Findes Allerede En Bruger Med Denne E-mail";

}else{
$tjek_bruger = mysql_query("SELECT * FROM mitho_brugere WHERE brugernavn = '$_POST[brugernavn]'") or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($tjek_bruger) == "1") {
echo"Brugernavnet Er Optaget";

}else{

$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$date = date("d-m-y - H:i");
mysql_query("INSERT INTO mitho_brugere (brugernavn, password, fornavn, eftenavn, email, webside, fritekst, dato, level, ip) values ('$_POST[brugernavn]', '$_POST[password1]', '$_POST[fornavn]', '$_POST[efternavn]', '$_POST[mail]', '$_POST[fritekst]', '$date', '1', '$ip')");

}

    require "$side/includes/bund.php";
?>
Avatar billede whatever Nybegynder
02. april 2006 - 00:00 #1
Når du løber ind sådan nogle problemer, så vil et godt trick være at smide en or die() efter din insert query. F.eks.:

mysql_query("INSERT INTO mitho_brugere (brugernavn, password, fornavn, eftenavn, email, webside, fritekst, dato, level, ip) values ('$_POST[brugernavn]', '$_POST[password1]', '$_POST[fornavn]', '$_POST[efternavn]', '$_POST[mail]', '$_POST[fritekst]', '$date', '1', '$ip')") or die(mysql_error());

Alternativt kunne du prøve at udskrive selve queryen som tekst, og afvikle den i din mysql-klient (phpmyadmin, mysqlfront etc.).

echo "INSERT INTO mitho_brugere (brugernavn, password, fornavn, eftenavn, email, webside, fritekst, dato, level, ip) values ('$_POST[brugernavn]', '$_POST[password1]', '$_POST[fornavn]', '$_POST[efternavn]', '$_POST[mail]', '$_POST[fritekst]', '$date', '1', '$ip')";

Men umiddelbart ser det ud til, at du manger en value i din insert queryen. Der er i hvertfald 10 feltnavne, men kun 9 values.

Prøv at gå din insert query igennem.
Avatar billede zib Nybegynder
02. april 2006 - 00:09 #2
har prøvet med 10 men det virker hellere ikke:(
Avatar billede zib Nybegynder
02. april 2006 - 00:19 #3
den udskriver det sådan her
INSERT INTO mitho_brugere (brugernavn, password, fornavn, eftenavn, email, webside, fritekst, dato, level, ip) values ('mitbrugernavn', 'mitpassword', '', '', 'min@mail.dk', '', '02-04-06 - 00:18', '1', '83.93.150.36')
Avatar billede zib Nybegynder
02. april 2006 - 00:22 #4
INSERT INTO mitho_brugere (brugernavn, password, fornavn, eftenavn, email, webside, fritekst, dato, level, ip) values ('mitbrugernavn', 'mitpass', 'mitfornavn', 'mitefternavn', 'min@mail.dk', 'minfritekst', '02-04-06 - 00:21', '1', 'minip')
Avatar billede Six Nybegynder
02. april 2006 - 03:23 #5
Så mangler du da webside i values ?
Avatar billede Six Nybegynder
02. april 2006 - 03:24 #6
INSERT INTO mitho_brugere (brugernavn, password, fornavn, eftenavn, email, webside, fritekst, dato, level, ip) values ('mitbrugernavn', 'mitpass', 'mitfornavn', 'mitefternavn', 'min@mail.dk', 'minwebside', 'minfritekst', '02-04-06 - 00:21', '1', 'minip')

er vel det der skal udskrives ? :D
Avatar billede zib Nybegynder
02. april 2006 - 14:41 #7
det virker stadig ikke:(
den siger brugeren er oprettet men det bliver i smidt i db´en

koden:
<?
session_start();
    $side = "..";
    require "$side/includes/conf.php";
    require "$side/includes/top.php";

echo"Alle med <font color='red'>*</font> skal udfyldes";
echo"<form action='opret_bruger.php' method='post'>";
echo"<table width=90%' align='center' class='side-body'>";
echo"<tr>";
echo"<td width='35%'>Brugernavn</td><td width='55%'><input type='text' name='brugernavn' class='input2'></td><td width='30%'></td><td width='10%'><font color='red'>*</font></td>";
echo"</tr>";
echo"<tr>";
echo"<td width='35%'>Password</td><td width='55%'><input type='password' name='password1' class='input2'></td><td width='30%'></td><td width='10%'><font color='red'>*</font></td>";
echo"</tr>";
echo"<tr>";
echo"<td width='35%'>Gentag password</td><td width='55%'><input type='password' name='password2' class='input2'></td><td width='30%'></td><td width='10%'><font color='red'>*</font></td>";
echo"</tr>";
echo"<tr>";
echo"<td width='35%'>E-mail</td><td width='55%'><input type='text' name='mail' class='input2'></td><td width='30%'></td><td width='10%'><font color='red'>*</font></td>";
echo"</tr>";
echo"<tr>";
echo"<td width='35%'>Fornavn</td><td width='55%'><input type='text' name='fornavn' class='input2'></td><td width='30%'></td><td width='10%'></td>";
echo"</tr>";
echo"<tr>";
echo"<td width='35%'>Efternavn</td><td width='55%'><input type='text' name='efternavn' class='input2'></td><td width='30%'></td><td width='10%'></td>";
echo"</tr>";
echo"<tr>";
echo"<td width='35%'>Website</td><td width='55%'><input type='text' name='webside' class='input2'></td><td width='30%'></td><td width='10%'></td>";
echo"</tr>";
echo"<tr>";
echo"<td width='35%'>Fritekst</td><td width='55%'><textarea class='textarea1' name='fritekst'></textarea><td width='30%'></td><td width='10%'></td>";
echo"</tr>";
echo"<tr>";
echo"<td width='35%'></td><td width='55%'><input type='submit' name='submit' value='Opret Bruger' class='input1'><td width='30%'></td><td width='10%'></td>";
echo"</tr>";
echo"</table>";

if (isset($_POST['submit'])) {

if($_POST['brugernavn'] == ""){
echo"Du Skal Skrive Et Brugernavn";
}elseif($_POST['password1']== ""){
echo"Du Skal Skrive Et Password";
}elseif($_POST['mail'] == ""){
echo"Du Skal Skrive Din E-mail";
}elseif($_POST['password1'] != "$_POST[password2]") {
echo"De To Passwords Matcher Ikke";
}elseif(!preg_match("/^([\w|\.|\-|_]+)@([\w||\-|_]+)\.([\w|\.|\-|_]+)$/i", $_POST['mail'])) {
echo"E-mail er ugyldig";
}else{
$resultat = mysql_query("select * from mitho_brugere where email = '$_POST[mail]'");
if(mysql_num_rows($resultat) == "1") {
echo"Der Findes Allerede En Bruger Med Denne E-mail";

}else{
$tjek_bruger = mysql_query("SELECT * FROM mitho_brugere WHERE brugernavn = '$_POST[brugernavn]'") or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($tjek_bruger) == "1") {
echo"Brugernavnet Er Optaget";

}else{

$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$date = date("d-m-y - H:i");
        $query = "INSERT INTO mitho_brugere (brugernavn, password, fornavn, eftenavn, email, webside, fritekst, dato, level, ip) VALUE S('$_POST[brugernavn]', '$_POST[password1]', '$_POST[fornavn]', '$_POST[efternavn]', '$_POST[mail]', '$_POST[webside]', '$_POST[fritekst]', '$date', '1', '$ip', '')";
        mysql_query($query);
echo"du er nu oprettet<br><br>";
echo "INSERT INTO mitho_brugere (brugernavn, password, fornavn, eftenavn, email, webside, fritekst, dato, level, ip) values ('$_POST[brugernavn]', '$_POST[password1]', '$_POST[fornavn]', '$_POST[efternavn]', '$_POST[mail]', '$_POST[webside]', '$_POST[fritekst]', '$date', '1', '$ip')";

}

    require "$side/includes/bund.php";
?>
Avatar billede zib Nybegynder
02. april 2006 - 14:47 #8
har lige rettet noget men virker stadig ikke

}else{

$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$date = date("d-m-y - H:i");
        $query = "INSERT INTO mitho_brugere (brugernavn, password, fornavn, eftenavn, email, webside, fritekst, dato, level, ip, avatar) VALUE S('$_POST[brugernavn]', '$_POST[password1]', '$_POST[fornavn]', '$_POST[efternavn]', '$_POST[mail]', '$_POST[webside]', '$_POST[fritekst]', '$date', '1', '$ip', '')";
        mysql_query($query);
echo"du er nu oprettet<br><br>";
echo "INSERT INTO mitho_brugere (brugernavn, password, fornavn, eftenavn, email, webside, fritekst, dato, level, ip, avatar) values ('$_POST[brugernavn]', '$_POST[password1]', '$_POST[fornavn]', '$_POST[efternavn]', '$_POST[mail]', '$_POST[webside]', '$_POST[fritekst]', '$date', '1', '$ip', '')";

}

    require "$side/includes/bund.php";
?>
Avatar billede zib Nybegynder
02. april 2006 - 15:21 #9
har fundet den sidste fejl det var et mellemrum i VALUE S

smid et svar hvis i vil havde points
Avatar billede Six Nybegynder
02. april 2006 - 20:41 #10
Jeg springer over denne gang :D - ellers tak.
Avatar billede zib Nybegynder
03. april 2006 - 18:06 #11
okay men tak for hjælpen!