Avatar billede underpass Nybegynder
01. april 2006 - 18:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af dSLR Nikon D50 vs Konica Minolta 5D

Jeg havde egentlig bestemt mig for Nikons, men en ivrig sælger ville hellere sælge mig KM's for samme pris(var ellers 400,- dyrere).

Umiddelbare fordele v. KM 5D:

2,5" LCD vs Nikons 2" (KM har dog kun 115.000 px vs Nikons 130.000)
3 fps vs Nikons 2,5
Går fra ISO 100-3200 vs. Nikons 200-1600

En i følge mange brugere god Antishake funktion indbygget i huset.
Udover dette er de vist stort set ens så vidt jeg kan se ved smligning på www.dpreview.com.

Kameraet skal bruges til at indfange mine meget livlige børn indendøs som udendørs - og helst UDEN brug af blitz indendørs!!

Håber der er nogen der kan gøre mit valg lettere :-)
Avatar billede uffesteenberg Novice
02. april 2006 - 15:04 #1
Prøv også at spørge i forum på fotokritik.dk ;-)
Avatar billede registrant2001 Nybegynder
04. april 2006 - 22:41 #2
Hej,

Jeg mener godt at kunne hjælpe. Har selv lige været i samme situation og overvejede følgende kameraer:
Canon D350
Nikon D50
Konica Minolta 5D

Jeg endte med at købe Konica Minolta 5D og er ovenud lykkelig for kameraet. Det har en god størrelse og er virkelig lækkert. Canon og Nikon har mindre kamerahuse, derfor sælges de ofte med batterigreb, men så bliver kameraet også tungere...!

Se her:
http://www.steves-digicams.com/best_cameras.html

I USA hedder kameraet Konica Minolta Maxxum 5D. Læg lige mærke til, at Steve mener det er det bedste dSLR under $1.000 - og at det overgår Nikon D70 (ja, du læste rigtigt - storebroderen til D50).

Læs Steves meget omfattende test her: http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/maxxum5d.html

Det fede ved Konica Minolta er, at kameraet har indbygget billedstabilisator. Det gør en markant forskel, når du tager et billede med zoom (har selv prøvet det og var meget imponeret over forskellen). Det har hverken Canon eller Nikon. Bevares - her kan du i stedet købe et objektiv med billedstabilisator, men det koster så lige en 6-7.000 kr for bare et sådant objektiv.

Jeg kan på det varmeste anbefale Konica Minolta 5D!!!! :o)

Held og lykke med det!!!

PS Check lige www.edbpriser.dk for det billigste sted. Jeg købte hos Bingo Foto, men fandt senere ud af, at jeg kunne have sparet nogle hundrede kroner et andet sted.
Avatar billede underpass Nybegynder
05. april 2006 - 10:25 #3
Tusind tak for god hjælp :-) - det bliver et KM 5D!
Avatar billede registrant2001 Nybegynder
05. april 2006 - 17:16 #4
No problem. Jeg håber, du køber pakken med den ekstra zoom (70-300 mm) - den er en ren fornøjelse at have monteret. :o)