Avatar billede webcreator Nybegynder
31. marts 2006 - 20:12 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Medion 17" TFT skræm fra Aldi

Hej Eksperter.

Så er Aldi atter engang på banen med noget hardware fra Medion. Jeg kunne i den forbindelse godt tænke mig at høre, hvad folks erfaring er med Medions TFT skærme.

Det er sikkert ikke et nemt spørgsmål, da Medion sikkert får produceret skærmene af forskellige producenter, hvilket kan gøre det svært at afgøre kvaliteten af fx selve panelet. Men jeg vil alligevel bede jer gøre forsøget.

Jeg er også nervøs for at få en skærm der føles sprød og plastikagtig, med elendige knapper som kan knække under ens tryk hvert øjeblik det skal være.

Specifikationer og pris følger her :

Medion 17" TFT skærm
- Reaktionstid typ. = 8 ms
- Minimal stråling efter TCO03
- Kontrastforhold typ. = 700:1
- Lysstyrke typ. = 300cd/m²
- To integrerede højtalere
- Maksimal opløsning 1280x1024
- Synlig skræm diagonal 43.2 cm
- Synsvinkel horisontal/vertical typ. = 150/135 grader (CR>10)
- 1 x nettilslutningskabel
- 1 x 15 polet Sub-D tilslutningskabel (fast tilsluttet)
- 1 x audiokabel (fast tilsluttet)

Pris kr. 1.599,-
Avatar billede joryje Nybegynder
31. marts 2006 - 20:17 #1
Jeg har ikke selv nogle Medion-produkter, men jeg kender en der meget ofte køber Medion-produkter hos Aldi og han har kun gode ting at sige om dem.
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 20:28 #2
jeg har 2 købt 19 tommer alm skærme og de fungere bare perfekt super billede. Du kan jo købe skærmen og hvis du ikke er tilfreds med det samme kan du jo pakke den pænt sammen som da du modtog den og aflevere den tilbage i butikken da du har fortrut købet
Avatar billede webcreator Nybegynder
31. marts 2006 - 21:00 #3
Tak for jeres input, men jeg søger erfaring fra folk der selv har erfaring med Medions TFT skærme. Men du har da ret, Levithan - jeg kan sandsynligvis aflevere den tilbage, hvilket jeg også har tænkt på
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 21:06 #4
husk at pakke den pænt ind så man ikke kan se den har været brugt -fedt fingere så tager de den nok igen meget let
Avatar billede drgonzo Praktikant
31. marts 2006 - 21:44 #5
har selv erfaring med 3 stk aldi medion 19 tommer. de har det fedeste billede, bedste betragtnings vinkel. de er bare for fede.
Avatar billede webcreator Nybegynder
31. marts 2006 - 23:44 #6
Drgonzo > Hey, lyder godt. Hvornår købte du dem? Er det de modeller der har indbygget TV Tuner?
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. april 2006 - 10:25 #7
nej det er ikke med tv tuner. købte sidst de havde skærme i aldi. husk at sætte den til med dvi hvis dit gfx kort har det
Avatar billede webcreator Nybegynder
01. april 2006 - 16:51 #8
Hej igen.

Jeg købte skærmen - utrolig lækker kvalitet - men desværre er der en pixelfejl i midten af skærmen der konstant lyser grønt - og det er praktisk talt ikke til at holde ud. Så jeg returnerer skærmen i morgen.
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 17:23 #9
prøv evt med en ny eller anden en
Avatar billede webcreator Nybegynder
01. april 2006 - 19:49 #10
Jeg har faktisk i sinde at købe en skærm mere. Den værste af dem bliver så leveret tilbage.
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. april 2006 - 22:55 #11
de bytter den gerne du skal bare sige der er en pixel fejl
Avatar billede webcreator Nybegynder
02. april 2006 - 10:50 #12
Så har jeg fået mig en ny skærm - denne gang er der en død pixel lidt højere oppe på skærmen - men det er mere acceptabelt end en pixel der konstant lyser grønt. Så jeg gør ikke mere ved det i denne omgang.

Derudover kan jeg varmt anbefale skærmen - den er som tidligere nævnt af god kvalitet - billedet står skarpt, kabinettet er lavet solidt, og knapperne føles rare og holdbare når man trykker på dem.

Alle der har deltaget i spørgsmålet kan smide svar - så fordeler jeg dem mellem jer :)
Avatar billede levithan Nybegynder
02. april 2006 - 15:15 #13
oki