30. marts 2006 - 13:22Der er
44 kommentarer og 1 løsning
Hvilken opsætning til tele2
Jeg har en mail adresse hos tiscali som tidligere kunde, og min OE 6 er sat op til den.
Når man nu går ind på tiscalis hjemmeside og vælger webmail, kan man se at man ikke kan sende post fra den webmail mere og henviser til en anden side hvor man skal logge sig på. Der kan jeg så godt både sende og modtage post.
Men i min Outlook Express kan jeg kun modtage post, men ikke sende. Er der nogle af jer der ved hvordan jeg skal sætte min OE op til at sende posten derfra også ? Jeg kan intet fornuftigt finde på tele2 side.
Øv det virker bare ikke. Har endda prøvet at hente en automatisk opsætningsfil derindefra, men er i tvivl om hvad konto-ID skal være.
Det er sådan at jeg hele tiden har haft mail.tiscali.dk som både udgående og indgående post. Ikke noget med pop3 eller smtp foran.
Det er lidt kringlet, for jeg havde tidligere worldonline som udbyder, så kom de til at hedde tiscali. Jeg beholdt selvfølgelig mailadressen, da vi så gik over til tdc som internetudbyder, men dem hvor jeg stadig har mail hos, er nu opkøbt af tele2...
godt set vejmand. den missede jeg lige.. sorry. (og jeg har endda CyberCity... grumle)...
For at komme med en forklaring til ravnemor: Langt de fleste internet udbydere blokerer port 25 (som er udgående SMTP-traffik), til gengæld er der ingen user-id check på deres egen SMTP-service. Derfor skal man sætte sin SMTP til at pege på sin udbyders server, mens indgående (POP3) selvfølgelig skal pege på den udbyder man har adressen hos.
på webmail.get2net.dk kan jeg forestille mig at du skal bruge ditbrugernavn@tiscali.dk som brugerid, ikke kun dit brugernavn. det er en ændring tele2 har lavet her for ikke sååå lang tid siden.
Jeg mener ikke det er ikke nødvendig at fjerne hak i "Min server kræver godkendelse"
Klik på "Indstillinger" ud for "Min server kræver godkendelse" Flueben i "Log på med disse indstillinger" Skriv Kontonavn og adgangskode du har fra TDC derinde, så er jeg sikker på det funker. c",)
Jeg mener også det er vigtig at huske på, når du skriver at du ka modtage post uden problemer, skal der ikke rettes noget i kontonavn, det er jo kun udgående post der er problemer med.
Første gang efter indlægget Kommentar: wizaxjb 30/03-2006 13:34:22 brugte jeg den automatiske opsætning jeg prøvede at hente og installere efter (nederste billede) Da intet virkede og den stod til standardkonto, slettede jeg den og brugte den anden som nu er det øverste billede (mail.tiscali.dk) og holdt fast i den og lavede ændringer der.
Har sendt en test5 til mig selv kl 15,16, men den er stadig ikke kommet frem. Kan ikke helt finde ud af om problemet skyldes tele2 eller min opsætning.
En test4 jeg sendte lige inden kom frem med ca 2 min forsinkelse.
lav en helt ny konto i OE med følgende ting (resten standard)
POP3: POP3.tele2.dk
SMTP: asmtp.mail.dk
Userid: xxxxxx@tiscali.dk (xxxxxx er dit brugerid fra tiscali) password: tjoh... det kender du vist selv, men det skal være det til din tiscali-adresse.
prøv så.... hvis det ikke virker copy paste fejlbeskedden fra outlook Ekspress ind her.
Du kunne ikke logge på e-mail-serveren, da den angivne adgangskode ikke er gyldig. Konto: 'POP3.tele2.dk', Server: 'POP3.tele2.dk', Protokol: POP3, Svar fra server: '-ERR account has been moved to a remote system', Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 0x800CCC90, Fejlnummer: 0x800CCC92
Så har jeg prøvet at rette ab@jyde.dk til jacomaja@tiscali.som jeg først fik dengang, men virker heller ikke....
Man fik vist en talkode med abonnementet dengang, men den har jeg jo slet ikke mere, da jeg ikke har dem som udbyder, og jeg har heller aldrig brugt den siden.
Jeg lavede dengang en ny mailadresse da man kunne lave 5 eller noget, og så valgte jeg ab@jyde.dk og kringlede den sådan at tiscalien blev videresendt til jyden.
Gdt nok en lang tråd: Men hvis du havde en tiscali konto før og ikke har opsagt den, så er den over ført til Tele2 og de har lavet om så når du opretter mailkonto skal gøre som du gjorde før undtaget brugernavn det var sikkert et nummer ved tiscali men tele2 har lavet om så du skal bruge mail ressen som brugernavn > xxx@tiscali.dk
Jeg startede med worldonline som udbyder hvor jeg fik mailen jacomaja@worldonline.dk. Der var mulighed for med abonnementet af lave yderligere x antal mailadresser. Jeg laver så ab@jyde.dk fordi jeg synes det lyder bedre. Jeg sætter den så op til at videresende al post fra jacomaja til ab adressen.
I ca år 2000 opsiger jeg så abonnementet hos worldonline og får TDC som udbyder, men jeg har beholdt ab@jyde.dk siden uden problemer. Heller ingen problemer med at ændre opsætning, da worldonline bliver lavet om til Tiscali.
Du skriver i spørgsmålet at du kan modtage men ikke sende! Okay, så er POP3 adressen + kontonavn og adgangskode ok. Hvis du kan huske dem indtaster du dem igen. Disse oplysninger gælder jo kun for indgående post, så de skal ikke ændres når du kan modtage.
Nu skal vi så prøve om vi kan få den til at sende også. c",) Dertil skal vi bruge TDC´s server:
Ud for Udgående post (SMTP) skal der stå asmtp.mail.dk (Eller smtp.mail.dk)
Derefter flueben i "Min server kræver godkendelse" Klik på "Indstillinger" ud for "Min server kræver godkendelse" Prik i "Log på med disse indstillinger" Skriv Kontonavn og adgangskode du har fra TDC derinde. Kontonavn er sikkert et tolv-cifret tal. Husk du skal bruge adgangskode fra TDC
Så burde det altså spille.. Håber du får det til at funke. c",)
Jeg havde en gammel konto fra cybercity liggende, én jeg ikke har brugt i 3 år. Den satte jeg op, som beskrevet i Kommentar: vejmand 31/03-2006 01:52:25, det virker perfekt. Jeg brugte asmtp.mail.dk som Udgående server. Jeg kan både modtage og sende post fra den konto.
(Jeg fik en hel stribe gamle mails der var sendt til min gamle adresse.) c",)
Men igen, når jeg sender til den, går der 2 til 3 minutter inden den modtager, selv om jeg trykker på Send/Modtag konstant, så ha lige lidt tålmodighed for at se om det virker. Held og lykke.
Igår startede jeg med at få den skærm frem hvor jeg skulle taste adgangskode igen, men hver gang jeg klikkede ok, så poppede den bare op igen. Jeg prøvede så at gå på webmailen og regnede med at den skulle sættes anderledes op. Det viste sig så at hver gang jeg sendte mig selv en testmail, så var den 2-3 timer om at nå frem, og jeg havde jo ændret opsætning mange gange i mellemtiden. Idag viser det sig så at uden jeg ændrer noget som helst og sender mig selv en testmail, så går der kun ca 5 minutter til jeg modtager den.
Jeg tror simpelthen bare at der har været gevaldig forsinkelse på mails igår, så jeg beklager mange gange at jeg har belastet jer så meget, når jeg i virkeligheden slet ikke har behøvet ændre noget. Den linie der står i kontonavn er fordi jeg har spamihilator som opsnapper min spammail.
Jeg hopper over... sorry for det lange responsetid. Glad I could try to help :-)
/Wiz
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.