Avatar billede thesandman.dk Nybegynder
29. marts 2006 - 10:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvilken router ?

Jeg skal sætte et hjemmenetværk op til 2 stationære (cabled) 2 laptops (wireless) med TDC Cable Webspeed, og er kommet frem til 2 routere af vælge imellem:

Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G

(http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516)

Linksys Wireless-G Broadband Router With SpeedBooster WRT54GS

(http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92983)

Linksys skal det være, men WRT54GS er vel en del bedre ?
Det virker somom WRT54G har nogle problemer ?

Hvad er jeres råd ? - WRT54G er nemlig til at få - WRT54GS tager dagevis før de forskellige virksomheder har dem på lager...

Hvad synes i ? Nogen erfaringer med disse 2 routere ?
Avatar billede leif Seniormester
29. marts 2006 - 10:24 #1
Hvis det alligevel er Laptops med indbygget Wireless LAN så kan Speedbooster være lige meget.
Avatar billede leif Seniormester
29. marts 2006 - 10:24 #2
For at kunne udnytte den skal du have netkort med Speedbooster fra Linksys.
Avatar billede thesandman.dk Nybegynder
29. marts 2006 - 10:26 #3
Men tjek folks bedømmelser på edbpriser for WRT54G, det virker somom folk har problemer?
Avatar billede leif Seniormester
29. marts 2006 - 10:28 #4
Jeg har 4 kørende forskellige steder uden problemer.
Avatar billede thesandman.dk Nybegynder
29. marts 2006 - 10:30 #5
Men hvad med det folk skriver f.eks. - "Jeg har før haft WRT54G ver2, som jeg var yderst tilfreds med. Desværre måtte den lade livet til et lynnedslag. Jeg købte derfor en ny, og fik en ver5 og blev meget skuffet. Efter at have kæmpet 1 times tid med at få den til at virke med min Sipura 1001 VoIP adapter, gik jeg på nettet for at se om andre havde fundet en løsning - det var der ikke! Tværtimod var der mange andre, der havde rigtig dårlige erfarringer med ver5.
Så hvis du har ip-telefoni baseret på en Sipura adapter - undgå WRT54G ver5. Køb istedet WRT54GL. "
Avatar billede leif Seniormester
29. marts 2006 - 10:31 #6
Ja, nu er det ved at være lidt tid siden at den sidste er købt, så jeg ved faktisk ikke om det er en Ver. 5.
Avatar billede thesandman.dk Nybegynder
29. marts 2006 - 10:33 #7
Men jeg burde fint kunne regne med at WRT54G kører stabilt til hjemmet ?
TDC anbefalede mig den - og de yder fuld gratis support også - på både Linksys og Netgear - men de anbefaler Linksys
Avatar billede leif Seniormester
29. marts 2006 - 10:34 #8
Jeg har ikke haft nogen problemer med support ved Linksys.
Avatar billede thesandman.dk Nybegynder
29. marts 2006 - 10:35 #9
Avatar billede fbhzone Nybegynder
29. marts 2006 - 14:04 #10
Jeg har både en WRT54G (v. 2.2 hacket med Linux software) og en WRT54GS og som leif siger så skal du have et Linksys netkort med samme feature for at få noget ud af S'eren.

Jeg har sat _mange_ WRT54G'ere op - også de nye versioner, da det der dem jeg anbefaler til samtlige mennesker der spørger mig hvad de skal købe.
Jeg har en enkelt gang prøvet, at den ikke spillede max - smed det trådløse netværk hele tiden o. lign.
Dette løste jeg ved at installere en hacket firmware fra Sveasoft (http://www.sveasoft.com/) som giver routeren et hav af andre funktioner. Den installeres som en hver anden software upgrade og virker formidabelt.

Så jeg kan anbefale at du købe WRT54G
Avatar billede sukker-far Nybegynder
29. marts 2006 - 22:00 #11
Jeg kan også anbefale linksys wrt54g da jeg har haft sådan en fætter længe, og det spiller bare
Avatar billede thesandman.dk Nybegynder
17. april 2006 - 11:31 #12
tak skal i have