Avatar billede kholst Nybegynder
03. maj 2001 - 19:21 Der er 6 kommentarer

Terminal Service - adgangs fra bestemte IP-Adresser

Jeg har en win 2000 server med termninal services installeret.
Hvordan sætter man Terminal Services op så alle fra lokalnettet (192.168.0.*) har adgang til at logge på og at der kun er adgang udfra fra IP-adresser der angivet på forhånd.
Avatar billede mortenka Nybegynder
03. maj 2001 - 19:53 #1
Well, hvis det skal være i orden, så lukker du på firewall\'en - eller anskaffer noget router/fw software til serveren.

Alternativt kan du åbne/lukke for enkelte porte i netværks setuppet i windows, men det er ikke særligt anvendeligt..
Avatar billede mortenka Nybegynder
03. maj 2001 - 19:57 #2
Jeg glemte at nævne at terminal services lytter på port 3389
Avatar billede kholst Nybegynder
04. maj 2001 - 08:24 #3
Der må være mulighed for at lave nogle af de her IPSERC policies eller lign.
Ligesom du klan begrænse FTP-adgang til udvalgt ip-adresser.
Avatar billede mortenka Nybegynder
04. maj 2001 - 14:07 #4
IPSEC policies er til sikker kommunikation, ikke til restriktion af ip adresser.

Det du gør mht. FTP-adgang (og web for den sags skyld) forgår i IIS\'en.
Terminal Services har ikke noget med den at gøre - så du skal lukke et andet sted. Dette kan så være på en firewall eller en router.
Det kan selvfølgelig også være i Windows\' netkort-TCP/IP setup, men det er ikke flexibelt, specielt ikke på det område.
Avatar billede knho Nybegynder
03. juni 2001 - 13:52 #5
OK
Vi skal bruge det i en virksomhed, hvor en webserver skal kunne administrere \"indefra\" (ODBC-Link , IIS-manager m.v.).
Samtidig skal enkelte have adgang udefra til at administrere.
Vi får en 2mbit linje fra Cybercity m. router. Kan vi nøjes med at sætte filter op i denne ?
-så vi ikke behøver at anskaffe en firewall.

Lytter TM-Services kun på port 3389?
Avatar billede kholst Nybegynder
03. juni 2001 - 13:54 #6
Beklager jeg var brugte en bekendts pc og var åbenbart automatisk logget ind som ham.

Det var min kommentar.