Avatar billede woogoo Nybegynder
24. marts 2006 - 08:54 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til SME!

Hej eksperter.

Jeg har siddet og kigget lidt rundt på nettet og fundet frem til at SME (E-smith) skulle være et godt serverprog.

Men da jeg skulle downloade det endte jeg i det problem jeg altid gør, - Hvilken fil skal jeg downloade.?

Jeg har kigget på deres hjemmeside, og der står at Version 7 er den nyeste som man kan prøve (beta). Så jeg kigger under mirrors og der er en meter lang række af forskellige filer. Version 7 0beta 2, 3, 4, 5.. osv... og så er der nogen der hedder 0pre 1,2,3 og 4.. og 0rc 1.. og så til sidst bare smeserver.iso (alle de andre filer er selvfølgelig også .iso filer).

i kan se FTP-serveren med mirrors her:
http://ftp.nluug.nl/os/Linux/distr/smeserver/releases/7/iso/

Håber på hurtig respons.

//woogoo
Avatar billede tre Nybegynder
24. marts 2006 - 08:58 #1
Du skal hente denne her for at prøve den. Husk den endnu ikke er helt færdig testet :-)

smeserver-7.0rc1.iso
http://ftp.nluug.nl/os/Linux/distr/smeserver/releases/7/iso/smeserver-7.0rc1.iso
Avatar billede woogoo Nybegynder
24. marts 2006 - 09:05 #2
ok.. hvis jeg nu gerne vil have en version som er færdig og testet, hvilken skal jeg så vælge?

evt. forklare mig hvad rc betyder?
Avatar billede tre Nybegynder
24. marts 2006 - 09:33 #3
RC = Release Candidate
Jeg kan se at de officelt nu anbefaler 7.0rc1 - det er kun et par dage siden...

Gode links til AV og span Filter etc.:
http://sme.swerts-knudsen.dk/
http://www.pagefault.org/

Husk også det officielle forum for SME Server: www.contribs.org
Avatar billede woogoo Nybegynder
24. marts 2006 - 09:37 #4
ok.. :) jamen jeg siger mange tak for hjælpen!

Fortsat god dag/weekend!
Avatar billede tre Nybegynder
24. marts 2006 - 11:21 #5
velbekomme og held og lykke med serveren :-)
Avatar billede langbein Nybegynder
01. april 2006 - 21:05 #6
Jeg vil tro at de fleste som installerer i dag velger 7.0 RC1

Men et meget godt alternativ er også stadig vekk den gamle 6.0.1 Den er ikke lengere helt ny, men den er utrolig feilfri og stabil. Jeg installerte 6.0.1 samme dag som den kom ut, og den står da å kjører fremdeles. 0,0 feil i løpet av de 1 - 2 år eller hva det nå er. Har kjørt mot internett hele tiden. Fra loggen så kan keg se at den har holdt stand mot tusenvis av forsøk på hacking.

Riktignok basert på RedHat 7.3 og snart en slags dinosaurus, men dog allikevell stadig vekk et alternativ:

http://ftp.nluug.nl/os/Linux/distr/smeserver/releases/6.0.1/iso/