Avatar billede joyride Nybegynder
23. marts 2006 - 11:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bruge skærm på bærbar samt eksportere display til projektor

Jeg skal have ført mit display fra min bærbar over på en projektor til fremvisning af en præsentation. På min Dell inspiron 8600 er der en FN+F8 funktion så man kan eksportere sit display ud via vga stik på bagsiden af laptoppen.

Jeg har Gentoo installeret og har et virkende X display i Fluxbox med en opløsning på 1680X1050 (tror jeg nok...Har ikke xorg.conf filen hos mig lige nu). Hvis jeg trykker FN+F8 kan jeg enten kun opnå dårligt billede på den tilsatte projektor (fladskærm til at teste med) uden display på den bærbare eller et sammenmast billede på den bærbare og intet display på den tilsatte enhed.

Jeg har en ide om at jeg skal have bruge en anden opløsning og frekvens der vil kunne passe med projektoren (eks. 1024X860 eller hvad der nu er?).

Er der en måde jeg kan få X til at vise mit display i høj opløsning på min bærbar skærm men få det ud i lavere opløsning som projektoren/tilsat skærm kan klare.

Evt. links vil også være meget velkomne
Avatar billede joyride Nybegynder
23. marts 2006 - 13:49 #1
Jeg prøvede at bruge nvidia driveren til X, ændre de metamodes jeg havde stående, samt connected monitors.

Det gav mig et virkende display både på tilsluttet fladskærm, samt min standard 1680x1050 opløsning på den bærbare. Der bliver dog skåret noget af skærmbilledet på fladskærmen, men det har formentligt noget at gøre med at jeg ikke har indtastet de rigtige modelines til X?

Så kan det passe, at hvis jeg får metamodes sat rigtigt op, bruger clone og twinview sammen med nvidia driveren, samt får indført nogle modelines, så kan jeg få min bærbare til at vise skærmbilledet i en opløsning på den bærbare og i en anden opløsning på den tilsluttede projektor/fladskærm?
Avatar billede joyride Nybegynder
12. september 2007 - 16:01 #2
lukket