Avatar billede ml Nybegynder
03. maj 2001 - 13:46 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Samme som stroke bare bredere?

Jeg bruger Adobe Photoshop 5.5.

Hvordan outline jeg, ligesom man kan gøre det med stroke op til 16 pixels, det skal bare være noget bredere...

Skal bruges til at lave en streg hele vejen rundt om et stykke tekst skrevet med det der stiplet noget - aner ikke lige hvad det hedder.. :)
Avatar billede halfblind Nybegynder
03. maj 2001 - 13:51 #1
kan du ikke bare når du har markeret du du vil lave et nyt lag, og så expand markeringen, angive de antal pixels du vil have og fylde det ud med farven.
det nye lag skal selvfølgelige ligge nederst
Avatar billede ml Nybegynder
03. maj 2001 - 13:59 #2
nope, man kan også kun expande mellem 1 og 16 pixels.. :(
Avatar billede halfblind Nybegynder
03. maj 2001 - 14:04 #3
hmmm......kan du så ikke bare expande to gange?
Avatar billede osaka_san Nybegynder
03. maj 2001 - 18:21 #4
Ærgeligt at du ikke har version 6.x Der kan du stroke op til 250px.

Et alternativ er at lave en path og så højreklikke på path\'en og vælge stroke. Fordelen ved dette er at den stroker med den brush der er valgt for det værktøj du vælger at stroke med, hvilket betyder du både kan stroke med brush, men også med viskelæderet og lign.

God fornøjelse

Oscar Eg Gensmann
www.Builder.dk
Avatar billede photoshoper Nybegynder
04. maj 2001 - 10:33 #5
Vælg det lag du skal outline (Ctrl+click på laget, i lag paletten). Expand så din selection op til flere gange, indtil du har, hvad du skal bruge.
Avatar billede ml Nybegynder
07. maj 2001 - 15:02 #6
Det virker, takker... ;)

Photoshoper > det er det samme som halfblind skrev, så du får ingen points :)