Avatar billede the_svendsen Nybegynder
22. marts 2006 - 22:26 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Powerpoint billeder

Hej alle experts

Jeg har et lille problem med mit powerpoint.
jeg har fået en række billeder fra en pressefotograf som jeg skal sætte ind i en pp prænstation for et firma.
men mit powerpoint kan ikke vise billederne. windows kan godt, men i powerpoint er det bare et sort billede..
kan der være en form for codec som skal installeres??
på min forældres pc med office 2000 virker det som det skal.. kører selv med office 2003
Avatar billede mstorgaard Praktikant
22. marts 2006 - 22:31 #1
Hvad er det for en filtype billederne er i?
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
22. marts 2006 - 22:42 #2
de er jpg...
23. marts 2006 - 05:19 #3
... hvordan tar' du billederne ind i Powerpoint ?
23. marts 2006 - 05:22 #4
Ellers åbn dem i en passende billedprogram.
Copy til ClipBoard.
Skift til PowerPoint.

Rediger/Sæt ind...
eller
Rediger/Sæt ind speciel...
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
23. marts 2006 - 08:51 #5
Jeg ligger dem ind med Indsæt --> Billeder --> fra fil

har osse prøvet bare at kopiere dem ind, men har ikke prøvet det der med sær ind special... prøver lige
23. marts 2006 - 13:34 #6
... måske skal du lige scalere billederne lidt i størrelse/dpi/farver ... for at PowerPoint ikke skal "brække" sig...

Du ka' let bruge dette tool til det:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx ->
"Image Resizer - This PowerToy enables you to resize one or many image files with a right-click." ->
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe

Jeg har også engang gjort det der at "bare" trække en række foto direkte ind i Powerpoint og scaleret dem der i Powerpoint; joooo - det virkede men Powerpoint-filen blev >100Mb stor for ~12 sider og blev _meget_ tung at arbejde med...
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
23. marts 2006 - 14:18 #7
hey... stadig sort... ved ikke hvad jeg ska gøre
23. marts 2006 - 21:56 #8
... forventer at billederne er i *.JPG format ?

HAR du prøvet at RESIZE et billed først - evt. for lille i først omgang ?

Gælder det alle type billeder eller kun dem fra omtalte pressefotograf ?
Ellers prøv med et par stykker fra http://www.majsmarken.net/frac/baloo/index.html
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
23. marts 2006 - 22:52 #9
jeg har prøvet at resize billedet, i alle størrelser... men det er kun nogle af billederne den ikke kan...
jeg ved ikke om jeg skal prøve at geninstallere office pakken...
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
23. marts 2006 - 22:57 #10
og dine billeder virker..
23. marts 2006 - 22:57 #11
...geninstallere office pakken... hvis du har mulighed for det - TJA.
Under install - vælg mulighed for at SELV vælge diverse elementer. Under grafik "et eller andet" vælges alle formater ...

Husk at der er en SP2 til MS Office2003 - sakses let ved:
ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/office2003/sp2/dk/Office2003SP2-kb887616-fullfile-dan.exe
samt et par småting under http://office.microsoft.com/da-dk/officeupdate/default.aspx tilsidst ...
23. marts 2006 - 22:59 #12
Idé:
... ta' et af dine besværlig billeder ind i eks. http://www.irfanview.com/
I programmet begræns antalet af farver til eks 255 ???
Avatar billede tre Nybegynder
24. marts 2006 - 08:54 #13
Der er stor sandsynlighed for at du skal ændre billedets farverum fra CMYK til RGB. PPT har det meget skidt med CMYK.

Et ekstra lille tip: Når du har indsat dit store billede i ppt, kan du højreklikke og vælge formater billede. Klik på knappen Komprimer, vælg print (200 dpi) og gerne alle billeder i dokumentet. Så har du formindsket din ppt fil væsentligt i størrelse og resultatet er faktisk stadig godt!
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
24. marts 2006 - 10:39 #14
hvordan ændre man så farverummet?
Avatar billede tre Nybegynder
24. marts 2006 - 11:20 #15
det kommer an på hvilket billedbehandlingsprogram du bruger!
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
24. marts 2006 - 12:09 #16
bruger microsoft office maneger
24. marts 2006 - 12:49 #17
[23/03-2006 22:59:57] ...
28. marts 2006 - 06:44 #18
<the_svendsen>: Er du der ???
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
28. marts 2006 - 08:19 #19
ja... fik <tre>'s svar til at virke