Avatar billede al Nybegynder
21. marts 2006 - 13:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

overfører sprogindstilling på terminal server

Hej. Jeg har et problem med min win2000 terminal server.

Den skal kører med et andet tastertur layout end min klient kører med.

Jeg kan sagtens ændre sproget på både min klient og på serveren, men det lader til at når jeg bruger fjernskrivebordet til serveren, får jeg overført sprogindstillingen fra klienten til serveren.

Det hjælper ikke at indstille serveren til et bestemt sprog som default, den tager alligevel det andet sprog som klienten er indstillet til.

Hvordan får jeg terminal serveren til ikke at hente sprogindstillingen fra klienten? Eller kan jeg lave et script der ændre sprogindstillingen efter logon?

på forhånd tak
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
21. marts 2006 - 14:14 #1
Med RDP kan du ikke overføre sprog til en terminal server.

Du skal se på GPO til TS server hvor du kan sætte man indstillinger men sprog tager den fra klienten

Du skal overveje Proffing tools til din TS server, så kan du ændre sprog når du er logget ind som bruger.
Avatar billede al Nybegynder
21. marts 2006 - 14:20 #2
GPO?
Proffing tools?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
21. marts 2006 - 14:22 #3
GPO= Groupe policy til server
Proffing tools er sprog til en server så du kan have flere forskellige sprog i Word med stave kontrol hvis det er det du skal bruge.

Eller på en TS server kan du installere flere sprog og have en sprog bar på en default dekstop som du lave til alle.
Avatar billede al Nybegynder
21. marts 2006 - 15:03 #4
ahh, group policy. Der kan jeg bare ikke se noget med tasterturlayout, kun sprog til menuer mm, og det et ikke det jeg skal bruge.

Og på serveren skal den kun køre med ét sprog

Jeg kan godt få en sprogbar frem, men at skulle ændre sprog efter hver opstart, er ikke brugbart, når der er en stak klienter der tit logger på, og som kun skal bruge det sprog som de netop ikke kører med på klienten.
Avatar billede al Nybegynder
24. marts 2006 - 11:51 #5
Flere ideer?
Avatar billede al Nybegynder
28. marts 2006 - 10:24 #6
Jeg fandt et hack, hvor jeg omdøber keyboard layout (KBD*.dll) filen i system32 til det sprog jeg skal bruge. Ikke den smarte måde, men det virker!