Avatar billede pretsmann Nybegynder
19. marts 2006 - 16:24 Der er 6 kommentarer

mailudsendelse går i spam

Hej, jeg har en feriebolig side som hostes på egen server. Alle mails som udsendes fra denne side er begyndt at gå i spam på hotmail hvis den i det hele taget kommer frem til hotmail brugere - Anvendes kontakt formularen på siden går denne også i spam!

Jeg er i tvivl om det kan skyldes min dns opsætning:
minferie.info NS -  ns1.unoeuro.com
minferie.info NS -  ns2.unoeuro.com
*.minferie.info A -  81.201.139.219
minferie.info A -  81.201.139.219
mail.minferie.info A -  81.201.139.219
www.minferie.info A -  81.201.139.219
minferie.info MX 10 mail.minferie.info
minferie.info MX 20 backup-mx.minferie.info

Håber der er som kan hjælpe mig videre...
Avatar billede kenp Novice
20. marts 2006 - 11:38 #1
Det er nok nærmest fordi at du ikke har en SPF record til dit domæne. da hotmail kontrollere SPF, og hvis man ikke har nogen så bliver det lagt i spam hos dem.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
20. marts 2006 - 11:46 #2
kenp >
Ved du om der findes en guide til hvorledes man opretter en SPF record ?
Og en beskrivelse af hvad SPF i det hele taget er for en størrelse...
Avatar billede kenp Novice
20. marts 2006 - 12:14 #3
ja det gør der da :) http://www.openspf.org/
Avatar billede pretsmann Nybegynder
20. marts 2006 - 13:47 #4
Ja det har jeg prøvet på et andet domæne på samme server som ser således ud:
"v=spf1 a mx:mail.domæne.dk ~all" men dette går også i spam.

Når jeg kigger på http://www.openspf.org/ viser den:
www.minferie.info has no MX servers.

Hvorfor mon det?
Avatar billede kenp Novice
20. marts 2006 - 14:02 #5
Du skal jo lige hsuke på at alle dns servere rundt omkring skal opdateres først, og der kan gå op til 24 timer.
Avatar billede kenp Novice
20. marts 2006 - 14:05 #6
og mener du ikke den skal være således?

mail.domæne.dk IN TXT "v=spf1 a mx ptr ?all"

Det er sådan den lavede min på den hjemmeside (nu må alle også godt sende post for mig....)