Avatar billede perpop Nybegynder
19. marts 2006 - 13:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ukendt enhed??

Hejsa, Jeg har nyligt geninstalleret win XP. Der er imidlertid en lidt irriterende ting: I enhedshåndteringen blir jeg gjort opmærksom på, at der er en ukendt enhed der ikke er installeret?? Ja - jeg synes ikke jeg mangler noget :o)
Den kommer også og vil installere "den", og beder mig isætte disk med driver til "den"??
Hvordan d.... finder jeg ud af hvad det er, når XP bare siger ukendt enhed?
Avatar billede mike2002 Nybegynder
19. marts 2006 - 17:38 #1
Det problem har jeg også lige haft. Hos mig var det onboard lyd, der skulle installeres... Prøv at installere driverne til lyden.
Avatar billede perpop Nybegynder
19. marts 2006 - 19:50 #2
Hejsa, - ja, jeg troede også det var noget i den stil, men jeg har "efter-installeret" alt på boardet, og den bli'r ved... Meget mærkeligt ;o/
Avatar billede mike2002 Nybegynder
19. marts 2006 - 20:28 #3
Ja, det lyder lidt mærkeligt - jeg har været ude for det samme med et modem og en HP printer, men jeg går ud fra, at du har fået installeret alt... Har du prøvet windows update -> der installeres også andet end windows opdateringer - nemlig drivere... Måske genkendes den ukendte enhed der...
Avatar billede nopsen Ekspert
19. marts 2006 - 21:12 #4
prøv evt at hente everest home edition her
http://www.lavalys.com/
den kan lave en rapport over alt hvad du har i din pc, og i nogen tilfælde foreslå links til drivere, måske du kan genkende noget ud fra den.
20. marts 2006 - 11:36 #5
Avatar billede perpop Nybegynder
20. marts 2006 - 19:51 #6
Hej igen,
Jeg har prøvet alle foreslåede programmer, og ingen registrerer noget usædvanligt??
Det bedste videre info jeg kan gi', er når jeg tar går i enhedshåndtering og højreklikker på den ukendte enhed og tar egenskaber for den, så fortæller den mig under generelt, at placeringen af enheden er på PCI bussen samt: Denne enhed er ikke konfigureret korrekt. (Kode 1)Klik på Geninstaller driver for at installere driverne igen. og under detaljer står der: ACPI\PNPB02F\3&61AAA01&0 - Ja det gør ikke mig klogere....
22. marts 2006 - 09:22 #7
"...ingen registrerer noget usædvanligt..." - det burde de gøre ?

Hmmm...
Avatar billede perpop Nybegynder
22. marts 2006 - 21:27 #8
;o) Ja! - Det var også min forhåbning, men jeg har gennemsøgt begge programmer for afslørende ting i meeeget lang tid, og der er ikke en eneste fejl at finde... Det virker meget mystisk. Jeg har nu deaktiveret den "ukendte enhed" i enhedshåndteringen for at undgå at den konstant gør mig opmærksom på fejlen... Det der står under detaljer som nævnt tidligere:  ACPI\PNPB02F.... Har det nogen betydning.. ? eller viser det noget om hvor fejlen ligger? Jeg har ikke mærkbare problemer i systemet, det er bare FRYGTELIGT IRRITERENDE ;O)
Avatar billede mike2002 Nybegynder
23. marts 2006 - 13:06 #9
ACPI står for Advanced Configuration and Power Interface, PNP = Plug'N'Pray ;) og B02F er vist porten, og efter hvad jeg har kunnet google mig frem til, mangler du en driver til en standard Microsoft Joystick/Game Port og så vidt jeg kan se, skal du have fat i "16-bit Driver: msjstick.drv" og/eller "32-bit Driver: vjoyd.vxd".
Muligvis er der tale om en gammel driver fra win95.
Håber det hjælper dig...
Avatar billede perpop Nybegynder
23. marts 2006 - 15:01 #10
Det gir altså mening!!! - Jeg har installeret Win XP med en "nLite" CD jeg har lavet (http://www.nliteos.com) som er et fantastisk værktøj. Der har man mulighed for at fravælge drivere man ved man ikke kommer til at bruge, for at speede installeringen op. - Prøv det!! Måske kender du det? Ret omfattende indstillinger man kan installere sin windows med, samt inkludere servicepacks og generelle updates oma. Jeg kan huske at jeg fravalgte Joystick/gameport, da jeg ikke kommer til at bruge den. Der har vi synderen ;o)Porten findes jo stadig på boardet.. Juhuu!!! Tak.  Send mig et svar mike2002, point'ene må blive dine :o)
Avatar billede mike2002 Nybegynder
24. marts 2006 - 08:41 #11
Håber det kommer til at virke! Jeg vil huske nLite til næste gang jeg skal installere WinXP. Cheers ;)
Avatar billede perpop Nybegynder
26. marts 2006 - 13:59 #12
Takker for hjælpen - hele vejen rundt :o) Her er point til dig mike2002