Avatar billede liferocks Nybegynder
14. marts 2006 - 17:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg et domæne der pejer på min computer?

Hej alle sammen.

Jeg har købt en domæne hos gratisDNS.dk

Men jeg vil gerne have dette domæne til at peje på min computer/Apache server.

Hvordan gør jeg dette ?
Avatar billede freddy04 Nybegynder
14. marts 2006 - 18:22 #1
Du skal ind og lave primær DNS for domænet og derefter lave en A record med din IP-adresse
Avatar billede freddy04 Nybegynder
14. marts 2006 - 18:29 #2
Se evt. gratisDNS egne guides - du skal have fat i den der hedder hjemmehosting, så følger du bare den:
http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=36
Avatar billede liferocks Nybegynder
15. marts 2006 - 15:54 #3
hmm..

Hvor kan jeg finde min WAN ip?
Avatar billede freddy04 Nybegynder
15. marts 2006 - 16:47 #4
Det er din IP udadtil. Du kan se den under indstillinger for netkortet, eller måske nemmere på www.myip.dk
Avatar billede freddy04 Nybegynder
19. marts 2006 - 18:29 #5
Et svar hvis det hjalp, men behold selv nogle af pointene - det er næppe et 200 point spørgsmål/svar :-)
Avatar billede liferocks Nybegynder
06. april 2006 - 15:53 #6
Fik det til at virke men det var min ven der hjalp.. men du får pointene alligevel ;)