Avatar billede danilo86 Nybegynder
13. marts 2006 - 21:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjernsynet hyler

Hej

I den seneste tid er mit fjernsyn begyndt at hyle. Det lyder ligesom tinnitus, og er meget irriterende. Fjernsynet er et 3 år gammelt Philips tv med indbygget video.
Hvordan slipper jeg af med denne hyletone?
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. marts 2006 - 21:18 #1
Det skal du lade en fagmand ordne!
Fejlen ligger som regel i højspændingsdelen (25kV)! enten i form af kolde lodninger eller en transformator (sjældnere).
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2006 - 21:30 #2
vi har samme proble... dog KUN når det er slukket, og det er ellers et forholdvis nyt widescreen...

men hvis man slukker på den knap nede på tv'et så den røde lampe går ud.. så stopper hylen også..

er d samme fejl ?
Avatar billede danilo86 Nybegynder
13. marts 2006 - 21:36 #3
Har lige læst at det er spolerne i fjernsynet der vibrerer pga spændingen..

Og at man kan prøve at åbne det og finde en hårlak frem og spraye på dem.

Det er pga manglende lak at de vibrerer..
Avatar billede danilo86 Nybegynder
13. marts 2006 - 21:49 #4
Avatar billede danilo86 Nybegynder
13. marts 2006 - 21:51 #5
Jeg vil prøve den med hårlak....
Avatar billede blanken Praktikant
13. marts 2006 - 22:15 #6
Hey, vi købte i 2004 et Prosonic TV der efter et halvt år begyndte at hyle de første 7-8 min. Herefter hører vi ikke mere fra dette. Da vi kun bruger TV i sommehuset har vi lært, at tænde TVet 10 min. før vi skal se noget. Vi har af dovenskab ikke fået gjort noget ved dette.

Vi har bare lært at leve med dette og ikke købe Prosonic mere.
Avatar billede danilo86 Nybegynder
17. marts 2006 - 16:27 #7
Jeg prøvede det med hårlakken, jeg rensede det og sprøjtede lidt elefanthud på... det var noget min mor havde... ind til vidre har det virket...så det kan jeg anbefale.... :D