Avatar billede ze-men Nybegynder
13. marts 2006 - 15:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ASP på Apache

Hej Eksperter....

NU på I hjælpe mig. Jeg vil gerne kunne køre ASP på min Apache-webserver. Jeg har hørt fra en ven at jeg skulle gå ind på asp.net (hos Microsoft) og hente komponentet dér... Men jeg har forsøgt forskellige og det virker ikke.

Kan I hjælpe??

Her følger mine oplysninger:

Platform: Microsoft Windows 2000 Professional
Web-server: Apache

- jeg håber I kan hjælpe...
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. marts 2006 - 15:41 #1
Hvorfor ikke bruge IIS? Har aldrig kørt ASP på Apache, men hørt en masse dårligt om det (chili-asp tror jeg det hedder). Den tolker ikke koden ordentligt (har jeg hørt).
Avatar billede ze-men Nybegynder
13. marts 2006 - 15:47 #3
Okay - men det er fordi jeg har en webmail bl.a. der kører på ASP... Jeg er ikke en haj i faget - så ISS - hvad er det??
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. marts 2006 - 15:58 #4
Internet Information Server. Det er windows webserver. Den ligger i kontrolpanelet->administration.
Avatar billede ze-men Nybegynder
13. marts 2006 - 16:33 #5
Hmm, tror jeg ikke jeg kan finde ud af - jeg vil køre Apache - så skulle gerne finde komponentet dertil - jeg har kun hørt at det virker - men er nok en smag sag!
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. marts 2006 - 16:37 #6
Tror nu ikke det er en smagssag ;o) ASP er udviklet og optimeret til windows webservere og PHP til unix.
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. marts 2006 - 16:38 #7
Men spørgsmålet er jo hvad dit webhotel har (hvis du ikke selv hoster)
Avatar billede ze-men Nybegynder
13. marts 2006 - 16:43 #8
Jamen jeg hoster selv - har min webserver liggende på min ene computer og har en fast IP - jeg vil have at den skal køre både ASP og PHP. Min php virker...
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. marts 2006 - 16:50 #9
Avatar billede ze-men Nybegynder
13. marts 2006 - 17:48 #10
Hmm, okay.... Jeg har hentet "Apache-ASP-2.59" ned og det ligger nu i en mappe på mit skrivebord. Havd skal jeg så gøre - har prøvet at læse mig frem, men forstår det ikke helt! (er også ved et hente "Apache Toolbox" ned)..
Avatar billede ze-men Nybegynder
27. maj 2008 - 11:37 #11
afsluttet