Avatar billede omansf Nybegynder
13. marts 2006 - 08:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ram allokering til asp.net løsning

Hejsa
Jeg har været med til at udvikle en asp.net løsning. Der er gjort brug af componentarts GUI værektøjer. Når jeg kører siden allokeres der mellem 40 og 120mb ram til den IExplorer der viser løsningen. Andre websites ligger omkring 20mb. Er der nogen der kan give mig et kvalificeret svar på hvorfor min løsning allokerer så meget ram?

Mvh OM
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. marts 2006 - 23:18 #1
Jeg tror det er den slags her du skal kigge efter:
http://www.codeproject.com/jscript/leakpatterns.asp
Det er sansynligt at det er noget af deres ajax-kode der giver de lidt uheldige bivirkninger.
... hvordan ser det ud i andre browsere?
mvh
Avatar billede omansf Nybegynder
15. marts 2006 - 08:32 #2
Problemet var ikke i componentart - det opstod fordi der blev anvendt alpha opacity i stylesheet'et. Ved at fjerne dette faldt størrelsen på løsningen med 70mb!!! Vær opmærksom på anvendelsen af den feature.
Avatar billede snepnet Nybegynder
15. marts 2006 - 09:58 #3
ahh... tak for tippet.
mvh