Avatar billede aiglon Nybegynder
11. marts 2006 - 18:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lydkortcrash ved brug af Skype

Kører Windows XP/SP2 med følgende lydkort: C-media AC97. Pludselig er det begyndt at få PC'en til at crashe, når jeg bruger Skype til VoIP. Af og til crasher dog kun lydkortet. Men under alle omstændigheder kan jeg ikke få en lyd ud af PC'en, før jeg har genstartet. Til alle andre programmer virker lydkortet uden problemer.

Efter at problemet med crash opstod har jeg opgraderet til den nyeste version af Skype, men det har ikke ændret noget.

Før har Skype virket fremragende. Jeg har ikke installeret nye programmer, umiddelbart før problemerne begyndte.

Hvad kan forårsage dette, og hvad er mon løsningen?

Jeg har hørt at Skype/Office 2003 kan give dette problem, men har ikke kunnet se noget om det ved søgning på Google.
Avatar billede aiglon Nybegynder
11. marts 2006 - 18:27 #1
Mange har problemer med dette lydkort, fordi mikrofonindgangsstyrken er håbløst lav:
http://www.softwaretipsandtricks.com/forum/hardware-problems/18643-microphone-problems-c-media-ac97-card.html
Det problem har jeg også, men det er altså ikke det, det handler om her...
Avatar billede aiglon Nybegynder
08. januar 2007 - 19:16 #2
lukker