Avatar billede kriax Nybegynder
11. marts 2006 - 12:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Blæseren på motherboardet virker ikke

Hejsa

Jeg har et problem med min blæser på motherboardet. Jeg sad i går og spillede et spil da computer pludselig slukkede. Først da bemærkede jeg at der lugtede lidt "varmt". Jeg prøvede at tænde  den igen, og bemærkede at blæseren på mother boardet ikke kørte rundt. Har ladet den vile i en dag. Computeren ser ud til at virke fint, men blæseren viker stadig ikke. Det drejer sig om en "Northq" blæser (Kan ikke pt. finde ud af hvilken model).

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
11. marts 2006 - 12:42 #1
Hvad hedder dit bundkort?
Avatar billede kriax Nybegynder
11. marts 2006 - 12:50 #2
Det er et "Intel". Er ikke så skarp hvad angår computerer, så har ikke helt tjeck på hvilken mpdel ogv. "Intel D845PEBT2" Kan det bruges?
Avatar billede kriax Nybegynder
11. marts 2006 - 13:05 #3
Intel® Pentium® 4 processor. Så vidt jeg ved er blæseren ikke en der fulgte med, men én der er påmonteret efter. Det er en computer jeg arvet så derfor er min viden om den ikke så stor på alle punkter.

http://developer.intel.com/design/motherbd/bt2/index.htm
Avatar billede gl.k. Nybegynder
11. marts 2006 - 13:06 #4
Er det CPU blæser el. blæser fra grafikkortet, som ikke virker? Fordi jeg har ikke kunne finde dit bundkort med chipset blæser - som du kan se nedenunder er chipsæt passiv kølet.
http://www.e-star.ru/catalog/31188_0_b.jpg
Avatar billede kriax Nybegynder
11. marts 2006 - 13:15 #5
Det er cpu blæseren. Det er vist ikke en der fulgte med. Den er påmonteret efter.
Blæseren der sidder på minder lidt om denne her:

http://www.northq.com/products/coolers/nq3312.html

Den er monteret i midten i mellem IDE portene og det lilla stik på billedet. Den er desuden forbundet med bundkortet + strømforsyningen via sorte, gule og røde ledninger.
Avatar billede kriax Nybegynder
11. marts 2006 - 13:36 #6
Avatar billede gl.k. Nybegynder
11. marts 2006 - 13:39 #7
Regner ikke med, du har haft din PC adskildt foryligt.Du kan kontrollere, om ledningerne af CPU blæser sidder som de skal på bundkortet. Forstår ikke det, at du skriver, CPU blæser også er forbundet med strømforsyningen ( ? ). Jeg vil ellers mene, at CPU blæseren ( eller CPU blæserstyringen, hvis den har sådan én ) er stået af og skal skiftes ud da ellers din CPU bliver for varmt.
Avatar billede kriax Nybegynder
11. marts 2006 - 13:46 #8
Er nu 100% sikker på hvilken type det er:

http://hardware-test.dk/oc/litteratur.asp?type=test&id=3537

Hvad kan grunden være til at den ikke virker?
Avatar billede kriax Nybegynder
11. marts 2006 - 17:37 #9
Blæseren virker nu igen. Hev stik og blæser ud, og satte den på igen
Avatar billede gl.k. Nybegynder
11. marts 2006 - 18:08 #10
Det var da fantastisk! :-D

Må jeg lige høre , hvorfor du så vælger at give dig selv points?

Måske har du også lyst til at fortælle mig, om det er dig , som skrev : " Hvad hedder dit bundkort? - hvad hedder du - hvad er din sko størrelse - hvor er du fra - er du en pige".... i min karma ??? :-D
Avatar billede kriax Nybegynder
13. marts 2006 - 13:34 #11
Ser først nu at du har skrevet en kommentar til mig.

"Regner ikke med, du har haft din PC adskildt foryligt.Du kan..."

Af en eller anden grund var den der ikke da jeg skrev de andre kommentarer, så det er ikke for at snyde dig. Prøvede at fjerne blæseren og satte den herefter ind igen. Fandt ud af at der er en løs forbindelse. Det var dog ikke fordi jeg læste dit svar at jeg gjorde det, men du skal selvfølgelig have point for din indsats. Det kan jeg dog (så vidt jeg ved) kun hvis du skriver et "svar" til mig, og ikke en "kommentar". Kan vi finde ud af en løsning?
Avatar billede kriax Nybegynder
13. marts 2006 - 13:41 #12
Okay nu fattede jeg hvad du skrev til sidst (er newbie herinde). Nej det er ikke mig der har skrevet det.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
16. marts 2006 - 15:11 #13
Alt i orden. Behold du bare de der point :-). Mange tak for dit svar.