Avatar billede drunkensailor Nybegynder
09. marts 2006 - 13:39 Der er 4 kommentarer

mangler "lib/modules/2.4.20-8/build/.config"

Jeg har tidligere rodet med Linux, og har engang tidligere haft problemet med at når jeg kører en "make" brokker maskinen sig over at den ikke kan finde "lib/modules/2.4.20-8/build/.config". Jeg mener bestemt at jeg tidligere har løst dette problem ved at få linux til at generere en ny .config fil til mig vedhjælp af en simpel kommando, men jeg kan simpelthen ikke huske denne kommando? kan nogen hjælpe?
Avatar billede kasper.h Nybegynder
09. marts 2006 - 13:43 #1
gå ned i biblioteket og kør ./configure
Avatar billede drunkensailor Nybegynder
09. marts 2006 - 14:02 #2
tak for dit hurtige svar kasper - jeg sidder ikke lige ved linuxmaskinen nu, men vil så snart jeg har mulighed for det efterprøve om det var det jeg ledte efter, i givet fald følger points øjeblikkeligt derefter...
Avatar billede abatabat Nybegynder
10. marts 2006 - 08:51 #3
jeg sidder med samme problem med at jeg mangler .config når jeg skal have installeret en driver. det hjalp ikke at skrive ./configure inde i "lib/modules/2.4.20-8/build/" jeg får at vide "Ingen sådan fil eller filkatalog" ......
Avatar billede drunkensailor Nybegynder
10. marts 2006 - 17:20 #4
næ, det hjalp heller ikke her - er der andre der ved hvad denne "mystiske" kommando hedder, eller alternativt fortælle hvorfra man kan installere denne fil manuelt?