Avatar billede stoev Nybegynder
07. marts 2006 - 08:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formater USB enhed fra NTFS til FAT32

Jeg har en USB hardisk, som jeg er kommet til at formatere om fra FAT32 til NTFS. Mit problem er at jeg ikke kan faa lov til at formatere den tilbage igen. Der er en indbygget kortlaeres i hardisken og den virker kun ved FAT32.

Tak for hjaelpen
Christian Stoevring

Bemaerk at der godt kan gaa lidt tid foer jeg svarer da jeg er i Indien lige nu, og de har ikke helt de samme internet muligherder som vi har derhjemme.
07. marts 2006 - 08:07 #1
"...ikke få lov til at formatere den tilbage igen...." - hvordan ska' det forståes ?
07. marts 2006 - 08:09 #2
Skrivebord - HøjreMusseTast på [Denne comp.] - Administr. - Diskhåndtering - find din HD - HøjreMusseTast på den - Ny partion - følg guiden...

ALT DATA PÅ DEN BLIVER SLETTET PÅ DEN MÅDE ...
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
07. marts 2006 - 08:29 #4
Windows vil ikke lade dig formattere harddiske større end 32 GB som FAT32. Dette skyldes at Microsoft vil have folk til at bruge NTFS. Det er ikke en begrænsning i FAT32 og andre programmere kan sagtens formattere partitioner, der er større.

Normalt ville den nemmeste løsning være at lave en boot-diskette med DOS 7.1 (Win98's DOS) og så formattere fra den, men det dur ikke med en ekstern harddisk. Har du adgang til en eller anden form for Linux?
07. marts 2006 - 21:35 #5
... hvor stor er HD'en ?
Avatar billede stoev Nybegynder
10. marts 2006 - 07:42 #6
Den er paa 100GB saa det problem jeg staar med er det som schwarz84 beskriver. Jeg har desvaerre ikke adgang til Linux. Det er Amitech der har lavet harddisken og de har ogsaa lavet et program til at formatere den med, men det virker ikke naar den allerede er NTFS.

Vil man kunne goere det ved at finde en computer med 98 og saa formatere den derfra? Ved godt USB enheder skal bruge drivere for at koere paa 98.
Avatar billede jacla Nybegynder
13. marts 2006 - 00:48 #7
Jeg mener du kan gøre det fra dos prompten.

Prøv følgende: bare med forskellen at du skal bytte om på NTFS og FAT 32.

Converts FAT volumes to NTFS.

CONVERT volume /FS:NTFS [/V]

volume Specifies the drive letter (followed by a colon), mount point, or volume name.
/FS:NTFS  Specifies that the volume to be converted to NTFS.
/V Specifies that Convert should be run in verbose mode.

EXAMPLES

convert d: /fs:ntfs - Convert the d: drive, which in this example is a FAT volume, to a NTFS volume. Note, if this volume is anything other than FAT, such as NTFS or RAW, this command will generate an error.

Mvh

Jan C
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2006 - 07:07 #8
Start -> Høreklik "Denne Computer" -> Administrer -> Diskhåndtering -> Højreklik og slet partition på din USB-disk -> Opret ny partition (max 30 Gb.) -> Formater nyoprettede partition m. FAT32