Avatar billede bewiched Nybegynder
05. marts 2006 - 07:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skærm/grafikkort fejl!?

Jeg kan pludselig ikke se video/spille spil ..
Min skærm "dekoder" ikke ordentlig = grafik halter ved spil og ved video (real/mediaplayer m.m) virker det som om billedet ikke bliver dekodet ordentligt, der kommer en masse sorte streger tværs hen over billedet.
Klikker jeg gentagne gange på billedet eller formindrer/forstørrer et par gange, kan jeg være heldig at det forsvinder eller i det mindste bliver mindre
Mit grafikkort er ATI Radeon 9600 series
Avatar billede bewiched Nybegynder
05. marts 2006 - 07:37 #1
et lille ps - når jeg fjerner driver og geninstallerer
lukker skærmen når jeg kommer til logon billedet (win XP pro)
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. marts 2006 - 10:15 #2
lyder som om det er enten dit gfx kort eller din agp/pci-x port den er gal med. har du mulighed for at låne et andet gfx kort at teste med, og samtidig evt teste dit gfx kort i en anden comp
Avatar billede bewiched Nybegynder
06. marts 2006 - 19:09 #3
muligvis .. prøver lige at forhøre mig omkring - thx
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2006 - 10:40 #4
Hallooo vi hjælper jo ikke for sjov, var det ikke en ide med noget respons :)
Avatar billede bewiched Nybegynder
11. maj 2006 - 12:08 #5
det virker stadig ikke, og har været overbebyrdet med arbejde = ingen nettid :(

Tak for dit forslag - smider l***** ud og køber noget nyt ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. maj 2006 - 14:47 #6
du fik ikke prøvet et andet gfx kort for at se om det er selve porten den er gal med?
Avatar billede bewiched Nybegynder
11. maj 2006 - 22:41 #7
nej, jeg downloadede VLC player - med dén havde jeg pludselig ikke grafik problemer på musikvideoer og lign - kun spil .. kunne tyde på en driverfejl men er ikke geni nok og kender ingen der umiddelbart kan hjælpe :(
ps - hvordan giver jeg point til dig?
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. maj 2006 - 19:08 #8
du accepterer bare mit svar. Marker navnet nede til venstre for den box du skriver indlæg i og tryk accepter :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. maj 2006 - 09:36 #9
Du kan jo prøve at fjerne din driver i tilføj/fjern programmer og så installere en ny. I tilføj/fjern programmer burde der være en der hedder noget med afinstaller al ati software, ellers tager du bare dem der hedder noget med ati og fjerner dem. Derefter skal du genstarte. Når så comp kommer op og siger den har fundet ny hardware skal du klikke annuller.

Hent og installer denne driver
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1361

Det bedste ville dog være at få testet dit kort i en anden maskine, og teste et andet kort i din maskine