Avatar billede sjasendk Nybegynder
04. marts 2006 - 15:41 Der er 5 kommentarer

Ændret domain til workgroup - kan ikke logge på

Hej..
I forbindelse med at jeg prøvede at få to computere til at snakk sammen ændrede jeg på den ene (det er min bærbare fra mit arbejde) fra domain til workgroup. Det gik fint med efter jeg genstartede kan jeg ikke logge på mere med det password jeg brugte før. Den skriver at enten mit brugernavn, password eller domain er forkert og det jo nok sidstnævnte da jeg fjernede dette domain. Jeg får dog slet ikke muligheden for at vælge domain mere som jeg ellers gjorde før.

Håber der er en der kan hjælpe / Thomas
Avatar billede vejmand Juniormester
04. marts 2006 - 15:51 #1
Måske du kan bruge dette:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no5
Nr. 5
Avatar billede tlaursen Nybegynder
04. marts 2006 - 16:14 #2
Grunden er at du nu ikke længere er i domænet og den bruger du logggede poå med før, var en domæne bruger.
Prøv i brugerfeltet at skrive administrator og så det password der er til den lokale administrator adgangskode. Hvis du ikke kender dette password, må du vente til du får fat i din IT-afdeling på arbejde.
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2006 - 20:58 #3
Sidebemærkning: Det er utroligt at virksomheder giver deres medarbejdere lov til at ændre sådanne system opsætninger !

sjassendk -> Du ikke vælge arbejdsgruppe da du har fjernet den fra domænet og grunden til at du ikke kan logge ind med det du plejer er at det brugernavn og password er tilknyttet domænet som du har fjernet, derfor bruger den nu nogen lokale brugere. Der er næsten altid en bruger som hedder Administrator, men kan sagtens hedde noget andet og være password beskyttet.
Avatar billede leif Seniormester
29. marts 2006 - 22:53 #4
Noget nyt ?
Avatar billede vejmand Juniormester
07. oktober 2006 - 07:20 #5
Er problemet løst?