Avatar billede olberd Nybegynder
01. maj 2001 - 14:29 Der er 34 kommentarer og
13 løsninger

Netpartys hjemmeside. GEnet.dk

Jeg skal lige bruge lidt respons på denne side.
Jeg er nemlig ved at skrive et IT projekt over den, og jeg mangler at lave en brugertest..

Hvad synes du om farver osv.?
Er den brugervenlig?? (egentligt ikke så vigtigt for mig)
Avatar billede fcs Novice
01. maj 2001 - 14:31 #1
TIl de klikkeglade: www.genet.dk

Avatar billede padkjaer Nybegynder
01. maj 2001 - 14:36 #2
huh???
olberd kommer med et respons spm. og fcs smider linket ud ¿?¿
Avatar billede ?phpdude? Nybegynder
01. maj 2001 - 14:37 #3
Farver -
Passer godt sammen! Og logoet er også flot!

Brugervenlig -
Nem at navigere på!

Opløsning -
Passer godt ind i en 800 * 600!

Skriftype -
Times New Roman er ikke så pæn. Brug i stedet Arial eller verdana!

Først indtryk -
Fedt design, dårlig skrifttype

Alt i alt 11@13 - Den har du sQ bikset godt sammen ;)
Avatar billede fcs Novice
01. maj 2001 - 14:38 #4
Rigtig lækker side. Godt design, gode farver og brugervenligt lavet. Masser af info og gode små bemærkninger (husk stidåser, etc.) Rent faktisk synes jeg at siden er konon-fed. Det eneste jeg synes måske mangler er billeder fra tidligere events og måske direkte link til kraks.dk for at finde vej (småting). Kanon site, godt design, brugervenligt, rart for øjet og masser af relevant info.

karakter: 12@13

Mvh

FCS / Peter

P.S.: God fornøjelse med partyet!
Avatar billede fcs Novice
01. maj 2001 - 14:39 #5
padkjaer>> Det var bare lidt service til dem der manglede et link at klikke på ;-)
Avatar billede bratkid Nybegynder
01. maj 2001 - 14:46 #6
Flotte farve...flot opstilling og grafik, men man kan ikke rigtig se hvad siden handler om!
Avatar billede Jman Praktikant
01. maj 2001 - 14:47 #7
Pæn og meget rolig side - I like it!! :)

Jeg synes do lige jeg vil nævne at det ikke er så pænt at I centrerer alle links og menuoverskrifter - der giver en forvirret læseeffekt, idet man hele tiden skal søge efter liniestart.
Ligeledes burde der også være lidt luft ud til rammerne.
----
Farve: 10@13
Brugervenlighed: 10@13
Design: 8@13 (blot fordi der ikke er nogen nytænkning)

alt i alt ville jeg nok sige 10 med pil ned
Avatar billede olberd Nybegynder
01. maj 2001 - 14:48 #8
Sorry, jeg glemte vist linket

Tak fcs... :-)
Avatar billede bratkid Nybegynder
01. maj 2001 - 14:49 #9
brugervenlig....JA...ingen popups og forvirrende banners!
Avatar billede okay Nybegynder
01. maj 2001 - 14:52 #10
farvene. >> tror nok du skal lægge en farve mere til dni side..

Ventre menu >> der er meget mellemrum mellem skrifterne, synes lige de skal lidt tættere på hinanden

højre menu > der er ik noget galt med...men synes lige du skulle ligge nogen små banner af din eller din partners lille baner..

I Midten >> lave midten om...du ved under bannert i midten :)

Bannert >> den faktisk fed banner :)

Og den der chart icon...synes lige den skal ligge i bunden af hele siden...efter at den laver en tyk linje....håber du er med...

Det var det som jeg synes om din side....held og lykke med siden :)

karakter: 9@13
Avatar billede olberd Nybegynder
01. maj 2001 - 14:55 #11
Jeg synes det er interessant, at ingen har kommenterer (ang. brugervenlighed), at det er uklart hvad fx \"gulvet\" er...

Jeg har nemlig tænkt lidt over for nylig om det er for forvirrende for nykommere at vores tagwall hedder \"gulvet\"
Avatar billede Techwork Praktikant
01. maj 2001 - 14:56 #12
Den er ganske flot, men jeg synes ikke rigtig at den grå bagrund i menu\'erne passer helt til resten af designet.
Den skæmmer en ellers rigtig flot side. Desuden synes jeg at det er lidt småt, når man køre i 1024 x 768 eller derover.

Men ellers en rigtig flot side.
Avatar billede ?phpdude? Nybegynder
01. maj 2001 - 14:57 #13
Jeg så den godt nok men gad sq ik gå ind på den! Troede det var FAQ\'s eller sådan noget! Lav det navn om til den!
Avatar billede bratkid Nybegynder
01. maj 2001 - 14:57 #14
Den svarede jeg på en måde også på....man ved ikke lige hvad siden handler om ved første øjekast...det er ikke særlig godt.. og
brugervenlig....JA...ingen popups og forvirrende banners!
Avatar billede ?phpdude? Nybegynder
01. maj 2001 - 14:58 #15
UPZ!
\"til den!\" skulle ikke have været der... hehe sidder og sover ;)
Avatar billede ?phpdude? Nybegynder
01. maj 2001 - 15:00 #16
I want my points... hoho!
Avatar billede olberd Nybegynder
01. maj 2001 - 15:05 #17
Jeg kan ikke forstå dine kommentarer okay.

Du vil have flere bannere??

Hvorfor flere bannere?
Avatar billede padkjaer Nybegynder
01. maj 2001 - 15:08 #18
fcs>>huh.... kay
har arbejdet som en helt hele dagen, så er lidt fatsvag lige nu
men du har sikkert ret....
men troede olberd og dig var een person det var derfor...
Avatar billede fcs Novice
01. maj 2001 - 15:12 #19
padkjaer>> Nej, vi er absolut ikke samme person!!!! Hvis du kigger lidt på de spørgsmål jeg har deltaget i vil du se at jeg aldrig (så vidt jeg ved) har befundet mig i samme spørgsmål som Olberd og jeg har altid hadet snydere ;-)
Avatar billede bratkid Nybegynder
01. maj 2001 - 15:26 #20
olberg:

En sidste ting før jeg går...hvad handler den side egentlig om?
Avatar billede bratkid Nybegynder
01. maj 2001 - 15:26 #21
er det bare et design og en masse links?
Avatar billede padkjaer Nybegynder
01. maj 2001 - 15:32 #22
fcs>> i know, vi har snakket sammen et par gange før og du er indbefattet i en ægte expert :) så det var derfor jeg ikke helt kunne forstå det :)
sorry beskyldningen :)
Avatar billede fcs Novice
01. maj 2001 - 15:35 #23
padkjaer>> Helt ok, man kan jo godt være lidt træt en gang imellem  ;-) Tak for ros\'en
Avatar billede olberd Nybegynder
01. maj 2001 - 15:53 #24
--> Bratkid: Det står i overskriften (i spørgsmålets overskrift altså).

GEnet.dk er en forening der arrangerer netpartyer (computertræf)
Avatar billede bratkid Nybegynder
01. maj 2001 - 16:07 #25
okay, men folk, som ikke kommer fra dette spørgsmål kan ikke se dette
Avatar billede zteven Nybegynder
01. maj 2001 - 17:33 #26
Hurtig loadtid.

Flot side. Synd at den scroller i 800*600.

Jeg kan virkelig godt lide jeres knapper.

En god side, funktionalitet, krativitet, originalitet.

Men I mangler en DOCTYPE deklarering, og jeg kunne heller ikke finde nogle metatags.

Af negative ting kan nævnes den ualmindeligt tykke bund... med et chart ikon... som andre også nævner... det ødelægger det hele.

Min vurdering: En virkelig flot side.
10@13
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2001 - 19:40 #27
Design meget knidret og meget forvirende i opsætning. Ikke mange farver Trist og grå, er netparty så kedlig :( . Afstanden mellem knapper varierer.

Ligner kladearbejde. Karakter 7 @ 13
Avatar billede nomiz Nybegynder
01. maj 2001 - 19:42 #28
Får vi lige stjålet lidt fra Windows ME standardbilleder?
Avatar billede tille Nybegynder
02. maj 2001 - 09:36 #29
farverne spiller ikke rigtigt sammen synes jeg (de to blå passer ikke hinanden)

Meget i øjnefaldende er dog stavefejlen i \'Grindsted\' på toplogo (mangler \'d\')

Hvis det er med vilje, skal det vel også gælde resten af siden, hvor \'Grindsted\' staves korrekt
Avatar billede gnaffe Nybegynder
02. maj 2001 - 11:12 #30
Siden er fed nok, men er det meningen at dine links til \"netpartyes\" skal åbne i nyt vindue, det ser i hvert fald lidt tosset ud med det første link \"GEnet\", da det er det samme design, farver , o.s.v.
Jeg synes godt om farverne og designet.
8@13
Avatar billede olberd Nybegynder
02. maj 2001 - 15:34 #31
-> Tille:
Good point there tille..
Jeg havde faktisk ikke opdaget den åbentlyse stavefejl...

-> Gnaffe:
Gad vide hvorfor jeg har lavet et link til vores egen side?? Skod..

-> Kharder:
Jeg er overrasket over din kritik siden de fleste andre roser siden..
At afstanden mellem linkene varierer er meningen.

-> Nomiz:
Det tror jeg næppe, så vidt jeg husker var ME ikke udkommet endnu da vi lavede designet.
Avatar billede bratkid Nybegynder
02. maj 2001 - 15:38 #32
held og lykke med dit projekt for resten
Avatar billede olberd Nybegynder
02. maj 2001 - 15:53 #33
Jo tak, det skal afleveres i morgen..

Kan jeg muligvis få jer til at kommentere hinandens svar?
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2001 - 16:10 #34
Flot side, og det er godt at den kan være på en side så man ikke skal scrolle på forsiden.

Farverne passer godt sammen, men de kan virke en smule mørke.

Logoet er flot, men hvad har et isbjerg helt præcis med reste af siden at gøre.

Flot side der virker og giver god information.

Held og lykke med projektet, skal du lave fremlæggelse også?
For så kunne du bruge nogle overheads der kører i samme stil det ser altid fedt ud, hvis hele designet og præsentationen passer godt sammen.
Avatar billede olberd Nybegynder
02. maj 2001 - 16:37 #35
Ja, jeg skal til mundtlig eksamen i IT A.
Jeg vil tror jeg får mulighed får at vise siden på en computer.

Jeg har også bemærket at siden kan virke meget mørk på nogle skærme. Det ser ikke altid så vildt flot ud...
Avatar billede olberd Nybegynder
02. maj 2001 - 16:42 #36
Hvis jeg kommer i nærheden af Internettet i morgen så uddeler jeg pointene der.!

Kommentér venligst hinandens svar. tak.
Avatar billede Techwork Praktikant
02. maj 2001 - 17:12 #37
Jeg synes i øvrigt at det format du har valgt oppe i topbaren er lidt forvirende
(Onsdag, maj d. 2, 2001)

Jeg ville nok foretrække Onsdag, 2. maj, 2001
Avatar billede Trine Nybegynder
02. maj 2001 - 19:02 #38
Den er ikke noget vildt facinerende. Den er bare ganske almindelig at se på, ikke noget usædvanligt ved den.

Det ser lidt dumt ud, at både menu-tekst og midt-tekst er skrevet med FED, det får brugervenligheden til at træde 1 trin ned at karakter-trappen.

Farverne er helt okay. blå/grå/sort er altid fornuftigt at sætte sammen. Men det kan godt virke lidt forvirrende, med al den FEDE hvide tekst i cellerne i midten. Det ligner mere et mønster end noget tekst.

Copyright-teksten i bunden er lige voldsom nok, mon ikke den kan \"skrues\" lidt ned i størrelse. Der er vel ikke det første folk skal se, når de kommer ind på siden.

Det er et flot isbjerg i har i toppen. Og det ser pænt, enkelt og overskueligt ud, og det er lidt en skam, at det overskuelige ikke gennemføres på hele sitet.

Måske burde sitet symbolisere lidt mere med NETpartys. For det synes jeg slet ikke det gør.

Alt i alt, det er en okay side som er brugbar. Men den er lidt for forvirende at se på.

Karakterer:
Farve: 10@13
Brugervenlighed: 8@13
Design: 7@13

Trine / Misskat
Avatar billede convinius Nybegynder
02. maj 2001 - 22:10 #39
hallo jeg skrev en hel masse ..men det er ike kommet med ihhhh
Avatar billede convinius Nybegynder
02. maj 2001 - 22:16 #40
nej hvor er det bare surt.

jeg kan gøre det hurtigt...for jeg skrev et helt A4 ark !!??

Logo hænger ikke sammen med formålet....find et ordsprog der passer til hvis i hvirkelig vil have det logo. - bjerg og computer???

Se at få fjernet den tekst der er skrevet med fed. Hold jeg kun til det fede, hvis det er nogen man kan klikke på. Det kan man ikke på teksten. foruden, så får man ikke lyst til at læse tekst med fed skrift. I hverfald ikke med den baggrundsfarve. Som jo sikkert er meget godt.

Ja farverne passer egentlig meget godt sammen.

Men hvis du vil holde på læsere, så skl du gøre siden mere læsevenlig. Det er den ikke som den ser ud nu.

datoen ser helt forkert ud....det skal se sådan ud efter min opfattelse.

Onsdag d. 2 Maj 2001

og ikke Onsdag, maj d. 2, 2001

Sikke en trist computer fest....hvorfor bruger du ikke friske farver.....nogen gange er de fraver du bruger meget gode...men kan du ikke prøve dig frem med en lysere grå.

Held og lykke......du skulle se hvor meget jeg skrev før.  Jeg kan vidst ikke huske mere af det jeg skrev.  BYe

Avatar billede convinius Nybegynder
02. maj 2001 - 22:17 #41
fjern det fede....så vil jeg gerne give den 8@13 - da det jo ikke lige frem er noget helt nyt, det du fremlægger her.. *S*  men det behøver det jo heller ikke at være.
Avatar billede sukos Juniormester
03. maj 2001 - 19:26 #42
Øhmm, hvad var det for noget padkjaer snakkede om og undskyldte igen???????
Avatar billede sukos Juniormester
03. maj 2001 - 19:27 #43
Der er måske to webmastere på siden eller hva\'?
Avatar billede sukos Juniormester
03. maj 2001 - 19:29 #44
Jeg ved ikke om siden er brugervenlig, men den er da ihvertfald grim! Kors nogen farver!!!
Avatar billede convinius Nybegynder
03. maj 2001 - 20:54 #45
emm undskyld sproget. - Jeg skrev vidst LIDT for hurtigt sidst. Jeg havde også lidt travlt.

Da jeg prøvede på at læse det jeg skrev i går. Så har jeg sgu lidt svært ved at fatte det.  :-)

Nå men det kan da lige gå an.  :-)

Ha det godt.
Avatar billede ellert Nybegynder
03. maj 2001 - 20:59 #46
Rigtig flot side, farverne passer godt sammen... Men prøv at lave et <br> ovenover hele siden..!

De sorte streger i menu\'en er flotte, prøv at lade dem forsætte i dine table\'s i midten...

10@13 klart og flot 10-tal, den fortjener det, men hvorfor et isbjerg?

/Ellert
Avatar billede ellert Nybegynder
03. maj 2001 - 21:02 #47
og så hedder det forresten generel info (ikke general)... medmindre det har noget med militær rang at gøre..?