Avatar billede plastic.gangsta Nybegynder
01. marts 2006 - 17:38 Der er 4 kommentarer

editering af .sql "strenge"

Hej,

Jeg har installeret et program på serveren der gemmer data i et .sql fil

Noget af denne data vil jeg gerne slette direkte fra databasen og dermed skal jeg bruge et værktøj til det...

KAn i anbefale nogle freeware til dette ??

MVh
/Jens
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
02. marts 2006 - 00:11 #1
Jeg forstår ikke. Hvilket program er det du snakker om?
Avatar billede ffsoft Praktikant
02. marts 2006 - 14:20 #2
SQL filer er ganske almindelige tekstfiler, så du kan bruge
notepad til at editere dem.
Avatar billede plastic.gangsta Nybegynder
02. marts 2006 - 18:57 #3
Det er nok fordi jeg er ret newbie..

JEg tænker på om man ikke kan få et program ala Access til at kigge på databaserne idet når jeg åbner .sql filen med en text editor, ja så er den KÆMPE stor og jeg kan ikke rigtigt overskue den..??

Og hvis ikke .sql er database endelesen hvad vil den så hedde ?
Avatar billede ffsoft Praktikant
02. marts 2006 - 20:41 #4
Du kan sagtens bruge Access og alle de værktøjer der er der til at kigge
i en MSSQL server db. Eller du kan bruge views som er findes i MSSQL.
Både forespørgsler i Access og views i MSSQL kan du åbne som SQL udtryk
og derved se hvad indholdet er.
Har du nogle tekstfiler med extension .sql som ikke forstår indholdet af??
Hvor kommer filerne fra??