Avatar billede dougheffernan Nybegynder
28. februar 2006 - 12:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fordele/ulemper ved fil vs. database placering

Jeg vil gerne have jeres bud på hvad der er bedst. Systemet består af en Access frontend og en SQL Server backend.
I systemet har brugeren mulighed for at generere et Word dokument ud fra oplysningerne på en formular (en ordre). Når der klikkes på en knap genereres dokumentet (et CMR fragtbrev), som brugeren så kan vælge at gøre med hvad han/hun ønsker (det bliver altså kun genereret, ikke gemt/udskrevet).
Sagen er at det skal være muligt at klikke på en anden knap og så hentes det fragtbrev som passer på den ordre der er aktiv på formularen, men hvor er det bedst at gemme fragtbrevene? som separate filer på vores filserver eller i SQL Server databasen i et felt af typen Image?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
28. februar 2006 - 12:21 #1
Skal der evt. blandes noget XML ind i det? Så formular dataene gemmes i XML format i SQL Server'en (og hvad vil fordelene være ved det?)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2006 - 14:15 #2
jeg ville smide det i databasen

nemmere backup

nemmere at flytte paa disk

nemmere me dhensyn til rettigheder

alt ialt meget nemmere at administrere

og jeg tror ikke paa den klassiske med at det er for langsomt at gemme filer
i en database
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
02. marts 2006 - 12:02 #3
Det tænkte jeg nok (ligesom jeg har lavet det som separate filer!) :)
Men læg et svar, arne... for begrundelserne er helt i tråd med hvad jeg selv mener (det var bare nemmere at lave en stump kode som overfører dataene til en Word skabelon)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2006 - 15:13 #4
ok