Avatar billede winzi Nybegynder
26. februar 2006 - 17:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg købe AGP 8x når jeg kører med AGP 4x nu?

Hey..

Jeg står og skal købe et nyt grafikkort til mine forældres PC.
Og jeg kan så ikke finde ud af om jeg godt kan købe AGP 8x, eller om jeg skal holde mig til 4x som er det jeg har nu. Men kan ikke finde noget kort med 4x.

Mit bundkort har en AGP port. Men der står kun AGP. Kan jeg så godt købe AGP 8x?

Hvad er det bedste GeForce kort til omkring 500 kr. egentlig?
Har overvejet dette:
http://www.itbutikken.dk/i/124401/1.htm

På forhånd tak
Casper
Avatar billede winzi Nybegynder
26. februar 2006 - 17:28 #1
Skal lige abonnére på spørgsmålet .. :)
Avatar billede boxer Nybegynder
26. februar 2006 - 17:32 #2
Du kan godt købe et 8x men det vil selvfølgelig kun køre x4 hvis bundkortet kun kan klare x4.
Hvilket bundkort er det?

Du kan finde ud af det ved at bruge Everest:
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

P.S.
Mam abonnerer automatisk på de spørgsmål man opretter :o)
Avatar billede gol Nybegynder
26. februar 2006 - 17:38 #3
Det kan du sagtens, den vil så bare køre med AGP x 4
Avatar billede winzi Nybegynder
26. februar 2006 - 18:22 #4
boxer

Jeg bruger allerede Everest, men der står kun AGP.

Mit bundkort: ECS P4S5A/DX+
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
26. februar 2006 - 18:23 #5
du kan i langt de fleste tilfælde bruge et nyt kort med 8x - selvom der vil køre med 4x hvis kortet ikke udnerstøtter mere.
tjek dog for en sikkerheds skyld at det fungerer ... og det gør du ved at kigge på bundkortets manual og se hvad det understøtter af spænding (eller kigger på bundkortet)
tjek her en reference http://www.hardwaregrundlagen.de/oben19-009.htm
tjek derefter grafikkortet
Avatar billede winzi Nybegynder
26. februar 2006 - 18:44 #6
mrmox2

Jeg synes ikke jeg kan finde det nogen steder? :/
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
26. februar 2006 - 23:13 #7
ikke finde? jeg tror ikke du render ind i de store problemer så længe det er 4x og 8x, men det er alligevel fint at tjekke det. efter hvad jeg kan se skulle det fungere
Om grafikkortet står der på asus supportsider: AGP 8X support (AGP 8X/4X compliant)
Og dit mobo har en universal AGP-sokkel ser det ud til (det er jo et ECS, så det er så som så med support)
om dit motherboard kan give kortet noget at leve af er noget andet. men det bliver nok ikke meget billigere end 350 kr. overvej også dette (jeg er glad for club 3d) http://www.itbutikken.dk/i/74128/2.htm men det yder nok mindre end det som du foreslog
Avatar billede winzi Nybegynder
27. februar 2006 - 17:34 #8
Mange tak for hjælpen. Valgte bare det jeg selv fandt. :)

Kan du lige lave et svar?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
27. februar 2006 - 20:33 #9
svar :-)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. marts 2006 - 23:27 #10
takker