Avatar billede frido Nybegynder
24. februar 2006 - 18:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af sit RAID-ARRAY

Der er i et server-setup 2 x 74GB SCSI diske i et RAID-array. Der bliver tænkt på at købe 2 x 146GB SCSI diske - hvordan får man indholdet i de gamle disks over på de nye?

Jeg kan se følgende mulighed: Man bruger et disk-image program, eller kan RAID-controlleren gøre det for en?

Jeg spørger for en kammerat der står og overvejer ovennævnte.

På forhånd tak
/Frido
Avatar billede peterlund Nybegynder
05. marts 2006 - 18:49 #1
Du vil ikke kunne genopbygge et raid med forskellige disk størrelse, uden at den for størrelsen på den mindste disk.

Nemmeste vil være, kopiere dataen af, derefter lave et nyt raid med de nye diske og kopiere dataen tilbge.
Avatar billede frido Nybegynder
06. marts 2006 - 02:01 #2
Okay, dvs. som jeg "frygtede" - at selv skulle lave et image af sit indhold og så opbygge et nyt array og så kopiere dem tilbage.

Hvordan får man så fx. imaget over på de 2 nye diske? Jeg kan altså ikke brænde 2x74GB data så godt, vel ;)

/Frido
Avatar billede frido Nybegynder
07. marts 2006 - 23:03 #3
Svar accepteret - tak for hjælpen :)

/Frido
Avatar billede peterlund Nybegynder
07. marts 2006 - 23:14 #4
Du behøver ikke at lave et "image" - kopiere indholdet til en ekstern USB/Firewire disk ville have samme effekt.

En USB disk på omkring 80gb burde ikke koste en formue