Avatar billede omansf Nybegynder
22. februar 2006 - 17:13 Der er 1 løsning

Forbedre indsættelse af data

Hejsa godtfolk

Jeg har omkring 1000 records der skal indsættes i en mssql 2000 fra asp.net c#

Dette skal gøres med brug af en transaction. jeg har omkring 2 minutters ventetid i øjeblikket. Det synes jeg er meget

Min kode genererer de objekter der skal indsættes og de ligger klar i en liste

Derefter indsætter jeg hvert enkelt objekt vha. en stored procedure der starter med begin transaction og slutter med commit.
I den sp opdaterer jeg først i een tabel hvorefter jeg indsætter i en anden tabel (så dette burde ikke låse for hinanden

Er der nogen forslag til hvordan jeg kan gøre det bedre?

Mvh Ole
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
22. februar 2006 - 18:10 #1
Lad være med at putte en transaktion omkring hver insert til databasen. Du kan nøjes med en stor transaktion. Alternativt kan du importere det med LOAD DATA INFILE. Det er meget, meget hurtigere.

Se manualen.