Avatar billede nisbeth Nybegynder
21. februar 2006 - 18:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvad skal mit firma hedde

Jeg sidder her og tænker over hvad jeg kan kalde mit firma. Jeg laver hovedsageligt webløsninger i flash, men har også lavet lidt reklamefilm, samt annonce og brochure mm.
Jeg har selv et par ideer men synes ikke helt de spiller. Der er Pixeldribler og nisbeth Multimedia. firmanavn og domæne navn skal være det samme eller meget tæt på - Any ideas ?
21. februar 2006 - 18:43 #1
MultiPixel?  ;-/
PixNis?
har søgt om de er ledige yes!
Det skal jo gerne være så kort som muglig. Lange domænenavne er svære at huske.
ja det kan være svært, at få den rette ide.
Hilsen Erik
Avatar billede weblex Nybegynder
21. februar 2006 - 19:47 #2
pixcellent.dk
Avatar billede areon Nybegynder
21. februar 2006 - 20:41 #3
syns Pixcellent er fedt. :)
Avatar billede weblex Nybegynder
21. februar 2006 - 20:43 #4
Var også lige ved at beholde det for mig selv :)
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
21. februar 2006 - 20:53 #5
du kan købe www.funkylab.com af mig ;)

/Kenneth
Avatar billede mobius6 Juniormester
22. februar 2006 - 21:46 #6
pixel-navn og flash som hovedkompetance = ?

det ville svarre til at en vindmøllefabrikant kaldte sig DieselPower

(flash er jo primært et VEKTOR ANIMATIONS program, og ikke hensigtsmæssigt at forbinde med pixel.)

hvad er der forøvrigt galt med "nisbeth" lige udover det klinger tæt om ad lisbeth.

prøv følgende "metode":
skriv ALLE tænkelige fede navne ned gerne 100 vis.
over 3 dage grov-sorterer du dem så der er 20 tilbage
du laver altså samme "øvelse" 3 dage i træk udfra de samme 100 navne
på 4 dagen sammenholder du resultaterne, der vil sandsynligvis være 6-10 stk. som går igen.. disse er potientielle hotnames, check disse navne for ledige domæner i alle tænkelige af-arter, og check dem af på en håndfuld venner og/eller kollegaer.
hvis der ikke kommer noget fornuftigt ud af det, starter du forfra.

har prøvet ovenstående utallige gange, lidt omsonst men det virker faktisk.

drop "multimedia" i firmanavnet, det var allerede dybt forældet og gennembrugt i midt 90'erne :-)
Avatar billede nisbeth Nybegynder
11. maj 2006 - 11:50 #7
det blev nisbeth.org