Avatar billede ylwen Nybegynder
21. februar 2006 - 12:12 Der er 8 kommentarer

Automatisk slette data i DB

Er det muligt at lave en service eller noget scheduleing der automatisk sletter noget forudbestemt data i databasen, hver dag?

Jeg skal slette alle oprettede poster der er ældre end 14 dage. PT sletter jeg dem manuelt, men det ville være rart hvis det var noget der kunne køres automatisk. Har MS SQL sådan en funktion?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. februar 2006 - 12:20 #1
hvis sql serveragent kører kan du oprette et job.
Det er basalt set en stored procedure som kører på bestemte tidspunkter.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
21. februar 2006 - 12:30 #2
Kan du lave en sætinig der sletter de rigtige?

f.eks.:

DELETE FROM Tabel WHERE dtmDatofelt < DATEADD(d, -14, GETDATE())
Avatar billede ylwen Nybegynder
23. februar 2006 - 15:47 #3
Hvordan får jeg sql serveragent til at køre?

-> ldanielsen
Jeg har allerede sql strengen som skal bruges, skal bare have den kørt en gang om dagen.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. februar 2006 - 10:11 #4
OK, så skal du lave et job.

Åbn Enterprise Manager, find Sql Server Agent under Management. Højreklik og vælg "New Job ...".

Så skulle det vist give sig selv ...
Avatar billede ylwen Nybegynder
25. februar 2006 - 09:36 #5
Ahhh, det er jo herligt... dovenskaben længe leve, nu kører det.
Smid lige et svar så er der point
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. februar 2006 - 09:39 #6
ved ikke om du vil have svar fra mig.
Du skal lige sikre dig at sql server agent også kører.
Avatar billede ylwen Nybegynder
25. februar 2006 - 11:26 #7
Jo, jeg du skal da også have din bid af kagen, men ldanielsen skal også være med.
Jeg har startet sql server agenten, tak.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
26. februar 2006 - 17:51 #8
Svar ...

Ja, Agenten skal køre, og sæt den til autostart, det er ret surt at opdage at ens ting ikke kører som man troede efter en genstart.