Avatar billede madm Nybegynder
20. februar 2006 - 11:11 Der er 5 kommentarer

Komprimere storage group

Hej
Jeg havde en webserver, der løb fuld - så nu har brugerne ryddet op, og jeg har lagt en øvre begrænsning på deres mailboxe.

Men databasen med brevene (First storage group) er ikke krympet, selvom jeg kan se, at folk har ryddet op.

Skal man manuelt gøre noget for at mindske databasen eller kan den ikke krympes?

Venlig hilsen
Michael
Avatar billede lysemose Nybegynder
20. februar 2006 - 13:14 #1
Du skal unmounte din databaser via sysstem manageren. Derefter skal du køre eseutil /d "databasenavn.edb"

lysemose
Avatar billede lysemose Nybegynder
20. februar 2006 - 13:15 #2
Avatar billede lysemose Nybegynder
20. februar 2006 - 13:19 #3
Du skal også huske at der går 7 dage + 1 dag før mail faktisk er slettet i databasen. Det har noget at gøre med tumbstones, som gør at man kan gendanne salttede mails inden for 7 dage. Efter den 7. dag slettes de fra databasen når du laver en full backup.

lysemose
Avatar billede madm Nybegynder
20. februar 2006 - 14:04 #4
Tak for det hurtige svar. :-) Jeg venter lige en uges tid, og ser om det ikke klarer skærene. Hvis jeg unmounter databasen, kan der vel ske alverdens elendigheder. :-)

Lukker.
Avatar billede lysemose Nybegynder
20. februar 2006 - 14:09 #5
Dine brugere kan ikke få mails... Incoming mails bliver lagt i kø og leveret når databasen igen er mounted

lysemose