Avatar billede speedfreak Nybegynder
19. februar 2006 - 16:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

keyboard virker ikke i bærbar mere?

Mit keyboard på min laptop t3010 virker pludselig ikke ordentlig mere dvs. at 8, i, o, og k tasten bare ikke virker mere.
Er der noget at gøre?
der er ikke spildt noget ned i det, og det var fra den ene dag til den anden, hvor de pludselig ikke virkede mere.
Og det er ikke noget driver problem, da de heller ikke virker i bios eller andre steder. Der kommer ikke engang biplyde fra dem, som alle de andre taster i bios.

Jeg søger en guide til udskiftning af keyboard og evt. hvor et nyt kan købes? Hvis ikke der er andre løsninger på dette problem?
Avatar billede strych9 Praktikant
19. februar 2006 - 16:41 #1
hvilken model siger du igen? Det er vel ikke en HP for HP t3010 er en stationær.
Hvilket mærke?
Avatar billede speedfreak Nybegynder
19. februar 2006 - 16:48 #2
fujitsu siemens lifebook t3010
Avatar billede strych9 Praktikant
19. februar 2006 - 16:56 #3
hmm ok, jeg tror umiddelbart at dit held er løbet ud desværre..
f-s er ikke flinke til at gøre servicemanualer tilgængelige offentligt, og en generel guide til at åbne en laptop kan du godt glemme. Der findes ikke nogen ATX-agtig standard for layout af en laptop, og desuden karakteriseres disse af at være samlet med væsentligt flere skruer end en stationær (sommetider 70-80 stykker) som sidder diverse unikke steder afhængigt af model og mærke.

Det du i første omgang må gøre er at henvende dig til f-s supporten og spørge efter hvor du får den reservedel du skal bruge (et helt nyt tastatur), og så tig dem efter enten en servicemanual eller bare et udsnit af servicemanualen som kan fortælle hvordan tastaturet udskiftes.
Bedre svar har jeg desværre ikke...
Avatar billede speedfreak Nybegynder
19. februar 2006 - 18:04 #4
tror at du har ret :(
Lidt irriterende er det, at jeg har googlet lidt rundt og fandt selvføgelig guide til udskiftning af Keyboard til Compaq og IBM, og kan intet finde til FS :(
Avatar billede strych9 Praktikant
19. februar 2006 - 18:12 #5
Til HP/Compaq, IBM/Lenovo og Dell findes der typisk servicemanualer tilgængelige. Med alt andet er det desværre for tyndt hvad der findes. Der er man helt på producentens nåde når det går galt.
Avatar billede speedfreak Nybegynder
19. februar 2006 - 22:49 #6
Håber ellers stadig på at der er en eller anden som ligger inde med en guide eller et link til en guide :/

Hvis ikke der kommer noget i løbet af i morgen, må du lige lave et svar, så du kan få dine point for hjælpen.
Avatar billede strych9 Praktikant
22. februar 2006 - 21:14 #7
ingen andre bud.. så jeg lister et svar frem.
Avatar billede speedfreak Nybegynder
24. februar 2006 - 17:28 #8
okey det er helt i orden
Avatar billede speedfreak Nybegynder
24. februar 2006 - 17:59 #9
Hvorfor kan jeg ikke Accepter svar? Knapperne er fremme Accepter og Afvis men når jeg trykker på Accepter reloader siden, og svarknapperne er der stadig.

Hvad er problemet? Jeg bruger Linux/Firefox 1.5.0.1 og kan heller ikke i andre browsere. Virker siden her bare ikke hvis ikke man er med i broderskabet M$?
Avatar billede strych9 Praktikant
24. februar 2006 - 18:00 #10
Du skal markere mit navn i boksen, og så trykke accepter.
Avatar billede speedfreak Nybegynder
24. februar 2006 - 18:07 #11
lol
Avatar billede strych9 Praktikant
24. februar 2006 - 18:40 #12
Så jow i konklusion, exp.dk er også for linux folket. Ellers havde jeg ikke selv været her ;)