Avatar billede uap Nybegynder
17. februar 2006 - 17:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Pergament papir

Hej,

Er der nogen som kan linke til en/flere side(r), hvor der er nogle teknikker til hvordan man "laver" pergament papir i Photoshop? Også til hvordan man får lavet den der specielle effekt af, at papiret "ruller lidt op".

Se eks. på http://www.volksbund.de/images/mitgliedschaft_spende/erbschaft/pergament.jpg
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
17. februar 2006 - 20:11 #1
Her kan du se et par forskellige der gør papir ældre, krøllet, brændt etc: http://www.good-tutorials.com/search/query/paper
Avatar billede uap Nybegynder
17. februar 2006 - 20:56 #2
Ja jeg har nok været omkring den side, men mit største problem er det der med at få papiret til at "rulle sammen" :-)
Avatar billede uap Nybegynder
17. februar 2006 - 21:03 #3
Jeg har prøvet at lave en "ring", hvorpå jeg bruger Zigzag og derefter Free Transform, hvor det hele får perspektiv og det får en smule af den effekt jeg leder efter, men helt rigtigt er det ikke :-)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
17. februar 2006 - 21:12 #4
Hvis du kan modificere lidt, så bør du kunne bruge denne: http://www.myjanee.com/tuts/folded/folded.htm
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
17. februar 2006 - 21:46 #5
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
06. december 2006 - 14:46 #6
Lukkes ??
Avatar billede uap Nybegynder
08. december 2006 - 09:05 #7
Hehehe, ej jeg er vist minus morgenfrisk - så åbner jeg mailen med dette indlæg, læser indlægget igennem, og finder først til sidst ud af at det er mig der har åbnet det *GODMORGEN*

Jeg accepterer bare dit svar. Mindes at jeg fandt en metode til at få det lavet rigtigt, også med sådan et "stempel" på =)