Avatar billede idiotbarn Nybegynder
29. april 2001 - 19:46 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Forslag.

Jeg syntes at I skulle sætte en users online på siden, jeg ville gerne vide hvormange der er på ad gangen
Avatar billede stigc Nybegynder
29. april 2001 - 19:48 #1
lige nu 88
Avatar billede matias Nybegynder
29. april 2001 - 19:49 #2
nej...84..*GG*
Avatar billede bratkid Nybegynder
29. april 2001 - 19:50 #3
det er ligemeget efter min mening
Avatar billede disky Nybegynder
29. april 2001 - 19:54 #4
Der er 100% umuligt at fortælle hvor mange der er online !!

Det eneste man kan angive er hvor mange åbne usersessions der er på serveren. De timer normalt ud efter 30 min. Så hvis du åbner en eksperten side og lukker din browser ser det ud som om der er en online i 30 min, selvom dette ikke er tilfældet.
Avatar billede sukos Juniormester
29. april 2001 - 19:55 #5
Det ville være lidt sjovere hvis man kunne se hvem som er online.
Lige nu er 92 brugere (kik i højr side på forsiden)
Avatar billede disky Nybegynder
29. april 2001 - 19:58 #6
nej der er ej, der er 92 åbne user sessions og det er IKKE det samme som \'brugere online\'
Avatar billede sukos Juniormester
29. april 2001 - 20:05 #7
Hvorfor står der så Online brugere?
Avatar billede sukos Juniormester
29. april 2001 - 20:06 #8
Okay, der kan selvfølgelig godt være \"ikke brugere\" online, men det er jo ikke det der snakkes om
Avatar billede stigc Nybegynder
29. april 2001 - 20:37 #9
disky >> De kan jo have sat den til at udløbe efter 1 minut. Så passer tallet jo meget godt.....
Avatar billede disky Nybegynder
29. april 2001 - 20:41 #10
nej heller ikke, for så tæller den dig ikke med hvis du sidder og læser en stor side.

de såkaldt online tællere viser intet andet end antal åbne sessions !
Avatar billede defrost Nybegynder
30. april 2001 - 09:08 #11
disky>> Yes. Endelig en, der forstår at http er en stateless protokol. :) Har altid irriteret mig, når folk beder om \"antal online brugere\". På en side er man kun online fra det tidspunkt ens browser starter med at hente siden og til den er færdig med det. Om brugeren så bruger 1 sekund eller 10 minutter på at læse den har serveren absolut ingen mulighed for at vide.

Avatar billede disky Nybegynder
30. april 2001 - 10:03 #12
defrost:

Det var så lidt, jeg er også glad for at der er andre end mig der ved det :)

Vi er bare gode :))
Avatar billede defrost Nybegynder
30. april 2001 - 10:09 #13
Hehe... Ja. Lad os pudse vores glorie sammen. :)

Det havde været noget andet, hvis man var sikker på, at alle trykkede \"log ud\", når de var færdige med at bruge eksperten, men jeg tvivler på, at der er ret mange, der benytter den funktion. :)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
30. april 2001 - 15:55 #14
Den er sat med kort udløb, og måler antal IP-numre, så det angivne tal er helt sikkert mindre end det reelle antal unikke burgere som er på.
Avatar billede kapla Nybegynder
07. maj 2001 - 13:47 #15
Hvad med lige at lukke?
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
08. maj 2001 - 09:19 #16
nåh ja