Avatar billede jenssvendsen Nybegynder
08. februar 2006 - 19:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilke grafikkort til DV redigering ?

Hej..

Jeg har købt et Pinnacle Studio500-USB DV redigeringsprogram.

Hvilket grafikkort kan anbefales til min computer

På æsken anbefales 32 MB ATI Radeon eller NVIDIA GeForce 3, 128 MB eller højere.

Min computer har..

ASUS A7V333 bundkort, AMD-XP-PR2400+ Processor, 1024 DDR ram, 120 GB IBM harddisk med PCI og AGP slots.
Avatar billede huset Praktikant
08. februar 2006 - 19:30 #1
Programmet kræver ikke det vilde.

Kommer selvfølgelig an på pengepungen, men et GT6600 eller et alm 6600 vil gå godt til maskinen. Men også mindre kort som 9600 og 9800 går an

Husk lige
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=jenssvendsen&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
Avatar billede jenssvendsen Nybegynder
08. februar 2006 - 20:14 #2
Jeg har læst lidt om disse kort. Hvad er forskellen på ramtyperne DDR3, GDDR og DDR? på disse kort, og skal jeg vælge et AGP eller PCI kort?
Jeg vil god give op til 1000 kr.
Avatar billede huset Praktikant
08. februar 2006 - 20:22 #3
DDR3, GDDR og DDR

Svar
DDRII er efterfølgeren til DDR og kan kontra DDR overføre op til 1.333 megabit i sekundet.

Specifikationen til GDDR-3 lægger sig tæt op af DDR-2, men nogle vigtige forskelle gør førstnævnte RAM-type bedre egnet til grafikkort.

Forslag til grafikkort
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=128574

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38536
Avatar billede jenssvendsen Nybegynder
08. februar 2006 - 20:31 #4
Tak for svarene. Kortene ligger inden for det jeg ville ofre.

MVH Jens
Avatar billede huset Praktikant
08. februar 2006 - 20:31 #5
Velbekomme