Avatar billede up2nogood Nybegynder
03. februar 2006 - 10:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Computerstørrelse til Inventor 3D tegninger

Hejsa,

En bekendt står og skal købe en computer til kontorbrug. Han er ingenør og skal til at tegne i programmet Inventor (tror jeg nok det hedder).

Han er i tvivl om hvilken computer han skal købe, og har i den forbindelse fået et tilbud på følgende konfiguration:

CPU: Intel P4 3,7 GHz 2 MB Cache
RAM: 2 GB RAM
Grafik: PNY Quadro FX 540 128MB PCI-E
HD: Seriel ATA harddisk 200 GB 7.200rpm

Er det en fin konfiguration til formålet?
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. februar 2006 - 10:34 #1
Det lyder fornuftigt nok.

Inventor er som sådan ikke specielt krævende, da man normalt ikke sidder med kæmpe store tegninger at huse osv.  men mere måske nogle mekaniske dele eller bærende dele, som man så kan få programmet til at give nogle informationer om.

Så medmindre det er storebæltsbroen han vil visualisere, så er systemet tilstrækeligt :)
Avatar billede up2nogood Nybegynder
05. februar 2006 - 22:25 #2
Med mindre andre har nogen indvændinger, så skal du da have dine point michael...
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. februar 2006 - 10:34 #3
Takker.

Vil du have en mere teknisk analyse af din hardware, vil jeg råde dig til at smide den i hardware kategorien. Så vil de hurtig finde ud af om dit system er det mest optimale.

Har selv fået kanon hjælp af de gutter som sidder derinde og har forstand på hardwaren, til at samle computere selv.