Avatar billede lpr35812 Nybegynder
27. januar 2006 - 09:48 Der er 2 kommentarer

PC'en fryser

Hej Alle

Har for en måned siden lagt nyt bundkort i dyret, og det fungerede upåklageligt indtil i går.
Nu starter PC'en, og kommer med et tomt skrivebord.
Jeg kan starte joblisten, og forskellige andre småting (f.eks. hjælp til handicappede), men ingen programmer, og slet ikke kontrolpanelet, eller Norton antivirus.
Nu er spørgsmålet hvad er der sket?
* Jeg har forsøgt at boote fra Norton Antivirus CD'en, men den giver kun adgang til et A: drev, som er en virtuel disk, da jeg ikke har diskettedrev i maskinen.
- Jeg kan ikke ikke skifte til C-drevet. C: enter giver laaang tid. hvorefter jeg kvæler den.

Nogen gode ideer?

Lars
Avatar billede darth-domino Nybegynder
27. januar 2006 - 11:19 #1
Det kunne være:
1. Din harddisk der er stået af... prøv evt at smide en ny HD i og se om du kan få adgang til den?

2. Din CPU der overopheder, måske dårlig køling?

3. En Virus der har inficeret din Computer.
Avatar billede lpr35812 Nybegynder
27. januar 2006 - 13:35 #2
1: Måske, men så ville jeg tro at den ikke kunne starte windows delvist op.
2: Så ville jeg mene det var sket på den måned.
3: Jeg kører Norton antivirus og den er holdt opdateret, så ikke sandsynligt.

Jeg prøver fra en ende af i aften, men her brug for alle de input jeg kan få, og jo jeg kan godt læse WWW imens.

Lars