Avatar billede procept Nybegynder
25. januar 2006 - 19:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Postfix på fedora 3

Jeg har en Fedora 3 kørende og vil gerne have em mailserver + POP3 + imap + webmail til at virke.. Jeg har installeret postfix men kan ikke gennemskue opsætningen.

Jeg har oprettet et domæne med bruger og mail. Når jeg sende til denne konto får jeg e-mailen retur med følgende fejlmeddelse :
-----
<pindexdk@localhost.localdomain> (expanded from <pindexdk@pindex.dk>): can't
    create user output file. Command output: procmail: Couldn't create
    "/var/mail/pindexdk"
-----

Min var/log/mail er tom
Der er ingen POP3 i min etc/xinetd.d/

Er der nogen der har en idé ?
Skal jeg levere flere inf ? hvilke ?

Mvh
Avatar billede procept Nybegynder
25. januar 2006 - 19:23 #1
fik lige en meddelse et andet sted :
-----
No sender canonical map file for outgoing addresses was found in your Postfix configuration. You should either add the appropriate map to Postfix, or disable this feature in Virtualmin's module config page.
-----
Jeg kan fortsat ikke gennemskue, hvordan jeg skal få det til at virke !!!
Avatar billede procept Nybegynder
25. januar 2006 - 19:37 #2
Jeg forstår ikke, hvorfor jeg ikke forstår det her.
Er der en bedre måde, hvorpå man kan opsætte en mailserver på Fedora 3 ???
Avatar billede procept Nybegynder
25. januar 2006 - 19:50 #3
Jeg får følgende på en check af server :
-----
Mail server Postfix is installed and configured.

Quotas are not enabled on the filesystem / which contains home directories under /home and email files under /var/spool/mail. Quota editing has been disabled.
-----
Avatar billede procept Nybegynder
13. februar 2006 - 13:27 #4
lukker